ـ زیارت امام حسین (ع)، در روایت آمده است که چون شب قدر میشود منادی از آسمان هفتم ندا میکند که حق تعالی آمرزید هر کسی را که به زیارت قبر امام حسین (ع) آمده است.ـ خواندن این دعا: « اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ الشَّكَّ فِي أَنَّ لَيْلَةَ الْقَدْرِ فِيهَا أَوْ فِيمَا تَقَدَّمَهَا وَاقِعٌ فَإِنَّهُ فِيكَ وَ فِي وَحْدَانِيَّتِكَ وَ تَزْكِيَتِكَ الْأَعْمَالَ زَائِلٌ .....»، خداوندا اگر در این که شب قدر، امشب یا شبهای پیش از آن است، شکی هست، ولی در مورد یکتایی تو و این که اعمال را پاکیزه مینمایی، شکی نیست.ـ خواندن دعای «يَا بَاطِناً فِي ظُهُورِهِ وَ يَا ظَاهِراً فِي بُطُونِهِ وَ يَا بَاطِناً لَيْسَ يَخْفَى..... ».ـ احیا داشتن این شبها: در روایت آمده هر کس احیا کند شب قدر را گناهان او آمرزیده شود، هر چند به عدد ستارگان آسمان و سنگینی کوهها و وزن دریاها باشد. ـ مصحف شریف را بگیرد و بر سر بگذارد و بگوید: «اَللّهمَّ بِحَقِّ هذاالقُرآنِ وَبِحَقِّ مَن اَرسَلتَه بِه وَبِحَقِ کُلِّ مومنٍ مَدَحتَهُ فیهِ وَ بِحَقِّکَ عَلَیهِم فلا اَحَدَ اَعرَفُبِ بِحَقِّکَ مِنکَ»».
۱۰ مرتبه بگوید: بِکَ یا الله
۱۰ مرتبه: بِمُحَمَّدٍ
۱۰ مرتبه: بِعلیٍّ
۱۰ مرتبه: بِفاطِمَةَ
۱۰ مرتبه: بِالحَسَنِ
۱۰ مرتبه: بِالحُسَین ِ
۱۰ مرتبه: بِعلیّ بنِ الحُسین
۱۰ مرتبه: بِمُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍّ
۱۰ مرتبه: بِجَعفَر بنِ مُحَمَّدٍ
۱۰ مرتبه: بِموُسی بنِ جَعفَر ٍ
۱۰ مرتبه: بِعلیِّ بنِ مُوسی
۱۰ مرتبه: بِمُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍّ
۱۰ مرتبه: بِعَلِیِّ بنِ مُحَمَّدٍ
۱۰ مرتبه: بِالحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ
۱۰ مرتبه: بِالحُجَّةِ.
پس از این عمل هر حاجتی که داری طلب کن.
** اعمال شب شب نوزدهم
۱۰۰ مرتبه «اَستَغفُرِاللهَ رَبی وَاَتوبُ اِلَیه»
۱۰۰ مرتبه «اَللّهُمَّ العَن قَتَلَةَ اَمیرَالمومنینَ»
ـ دعای «ذَاالَّذى کانَ قَبْلَ کُلِّشَىْءٍ ثُمَّ خَلَقَ کُلَّشَىْءٍ ثُمَّ یَبْقى وَیَفْنى کُلُّشَىْءٍ یا ذَا الَّذى لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَىءٌ وَیا ذَاالَّذى لَیْسَ فِى السَّماواتِ الْعُلى وَلا فِى الاْرَضینَ السُفْلى وَلا فَوقَهُنَّ وَلا تَحْتَهُنَّ وَلا بَیْنَهُنَّ اِلهٌ یُعْبَدُ غَیْرُهُ لَکَ الْحَمْدُ حَمْداً لا یَقْوى عَلى اِحْصاَّئِهِ اِلاّ اَنْتَ فَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمِّدٍ صَلوهً لا یَقْوى عَلى اِحْصاَّئِها اِلاّ اَنْتَ» خوانده شود .
ـ دعای «اللّهُمَّ اْجْعَلْ فیما تَقْضى وَتُقَدِّرُ مِنَ الاْمْرِ الْمَحْتُومِ وَفیما تَفْرُقُ مِنَ الاْمْرِ الحَکیمِ فى لَیلَةِ الْقَدْرِ وَفِى الْقَضاَّءِ الَّذى لایرَدُّ وَلا یبَدَّلُ اَنْ تَکتُبَنى مِنْ حُجّاجِ بَیتِک الْحَرامِ الْمَبْرُورِ حَجُّهُمُ الْمَشْکورِ سَعْیهُمُ الْمَغْفُورِ ذُنُوبُههُمُ الْمُکفَّرِ عَنْهُمْ سَیئاتُهُمْ وَاجْعَلْ فیما تَقْضى وَتُقَدِّرُ اَنْ تُطیلَ عُمْرى وَتُوَسِّعَ عَلَىَّ فى رِزْقى وَتَفْعَلَ بىکذا وَکذا» خوانده شود.