صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۵ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۲
در گفت و گو با آنا عنوان شد؛

مهارت آموزی علمی دانشجویان در کلینیک روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب فراهم شد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: مهارت آموزی علمی دانشجویان در کلینیک روانشناسی این واحد دانشگاهی فراهم شده است.
کد خبر : 840551

لیلا زارع معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در گفت و گو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا در خصوص راه اندازی کلینیک روانشناسی اظهار کرد: طرح اولیه کلینیک جامع روانشناسی بالینی و سلامت توسط مرکز تحقیقات صنعت و سلامت و گروه روانشناسی تهران غرب از طریق دانشکده علوم انسانی به اطلاع معاونت پژوهشی وقت رسانده شد و متعاقبا درخواست تاسیس کلینیک روانشناسی بالینی و سلامت به دبیرخانه استان ارسال و مورد بررسی قرار گرفت؛ در نهایت موافقت اصولی تاسیس کلینیک در تیرماه 1400 به واحد تهران غرب ابلاغ شد.

وی افزود: همزمان با پیشنهاد اولیه، سعیده بزازیان و سیما قدرتی از اعضای هیات علمی گروه روانشناسی این واحد به عنوان مسئولین راه اندازی کلینیک سلامت شروع به فعالیت کردند و پس از بازدید میدانی در محیط مجتمع پیامبر اعظم (ص) مکانی برای راه اندازی و استقرار کلینیک در نظر گرفته شد .

زارع ادامه داد: طراحی فضا بلافاصله بعد از اعلام موافقت اصولی استان از همان تاریخ 14/4/1400 توسط مرکز تحقیقات اقتصاد خلاق آغاز و جانمایی ها و بازدید ها اتفاق افتاد و متعاقبا عملیات عمرانی شروع شد، همچنین با همکاری همه جانبه سرپرست معاونت توسعه و منابع در اسرع وقت تجهیزات کلینیک و آزمایشگاه خریداری و فضا تجهیز شد.

 

کلینیک در چه تاریخی آماده بهره برداری گردید و مورد بازدید قرار گرفت؟

در تاریخ 11/4/1401 عملیات طراحی فضای کلینیک تمام و آماده بهره برداری گردید و معاونت پژوهشی واحد در تاریخ 2/7/1401 طی نامه ای از معاونت محترم علوم پزشکی سازمان درخواست نموده تا جهت صدور پروانه بهره برداری از فضای کلینک بازدیدهای لازم به عمل آید؛ لذا در تاریخ 16/8/1401 تیم معاونت محترم علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی طی بازدیدی رضایت خود را از نحوه طراحی، جانمایی و تجهیزات کلینیک اعلام نموده  و با همکاری این معاونت در تاریخ 23/12/1401 پروانه بهره بردای از کلینیک جامع روانشناسی و سلامت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب به این واحد ابلاغ گردید .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: واحد تهران غرب در رشته روانشناسی 1148 دانشجوی در حال تحصیل در مقطع کارشناسی و مجموعا 383 دانشجوی در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی در گروه های روانشناسی بالینی و روانشناسی عمومی دارد که دانشجویان می توانند از خدمات کلینیک استفاده و همچنین واحدهای دروس عملی و دوره کارورزی خود را در کلینک بگذرانند.

وی بیان کرد: سابق بر این دانشجویان دوره های کارورزی خود را در کلینیک و بیمارستان های خارج از دانشگاه می گذراندند که این موضوع هم بار مالی و هم مشکلات امنیتی و رفت و آمدی برای دانشجویان داشته است که خوشبختانه با احداث کلینیک این مشکلات رفع شده است.

زارع تصریح کرد: کلینیک جامع روانشناسی شامل اتاق درمان، اتاق کنفرانس، اتاق گروه درمانی و اتاق روانسنجی است و دستگاه هایی که در کلینیک استفاده می شود خدمات بایوفیدبک، نروفیدبک و نقشه مغزی را ارائه می دهند . کلینیک برای ارائه خدمات درمانی در راستای حفظ و ارتقاء سلامت روان، بالا رفتن سطح آگاهی، افزایش خود مراقبتی در زندگی افراد جامعه، پیشگیری از رفتارهای پرخطر و شناسایی آنها، انجام مداخلات روان شناسی برای عموم آزاد است و با هدف افزایش فعالیت دانشجویان در راستای مهارت آموزی علمی روانشناسی راه اندازی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر