صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۰ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
طبق مصوبه کمیسیون شوراها؛

ثبت‌نام داوطلبان دارای تجربه سه دوره نمایندگی در انتخابات مجلس ممنوع شد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: طبق مصوبه این کمیسیون، ثبت نام داوطلبانی که تجربه سه دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند، در انتخابات مجلس ممنوع شد.
کد خبر : 840250

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، علی حدادی با اشاره به نشست کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، گفت: در جلسه امروز موارد ارجاعی صحن مجلس از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را بررسی کردیم. تمام موارد ارجاعی اصلاح و برای تصویب نهایی در صحن به هیئت رئیسه مجلس ارسال شد.

وی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون، ماده ۴ طرح مذکور که مرتبط به احزاب و انتخابات تناسبی بود به دلیل حذف موضوع انتخابات تناسبی از این طرح، حذف شد. همچنین در شرایط عمومی داوطلبان بر ۵ سال سابقه مدیریت اجرایی یا آموزشی در بخش عمومی و غیر عمومی تاکید شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس بیان کرد: طبق قانون برخی مسئولیت‌ها برای ثبت نام در انتخابات مجلس باید از سمت خود استعفا دهند که در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس بازه زمانی استعفا از ۲ ماه قبل از زمان ثبت نام به ۶ ماه افزایش پیدا کرد. همچنین طبق مصوبه کمیسیون امور داخلی کشور ثبت نام داوطلبانی که تجربه سه دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند، ممنوع شد.

حدادی گفت: در صورتی که معاونت قوانین اشکالی به مصوبات کمیسیون نگیرد، موارد ارجاعی در سامانه ثبت و در صحن مجلس مورد بررسی نهایی قرار می‌گیرد.

گفتنی است،مصوبات مذکور صرفاً در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تصویب شده و در صورتی قابل اجراست که در صحن مجلس هم تصویب و از سوی شورای نگهبان تأیید شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر