صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

پهپادهای خانگی به چتر نجات مجهز می‌شوند + ویدئو

شرکت پارا زیرو که در حوزه سقوط آزاد و انواع فرودهای اضطراری و تفریحی فعالیت می‌کند، به‌‌تازگی سیستم فرود اضطراری برای پهپادهای خانگی طراحی کرده است که این وسیله را از آسیب جدی به خود و دیگران در یک سقوط آزاد نجات می‌دهد.
کد خبر : 84007

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از وب‌سایت ParaZero، یکی از دغدغه‌های دائمی کسانی که با پهپادها بازی یا فیلم‌برداری می‌کنند این است که اگر حین کار شارژ باتری تمام شود و پهپاد سقوط کند، چه خساراتی وارد می‌شود؟ نخستین خسارت از دست رفتن خود پهپاد و دوربین متصل به آن است که نه‌ تنها قیمت گزاف خود پهپاد را به باد می‌دهد بلکه تمام زحماتی که برای ثبت تصاویر کشیده شده نیز از بین می‌رود.


دومین خسارت که بسیار مهم‌تر و خطرناک‌تر از خسارت نخست است، این است که ممکن است پهپاد روی محل حساس یا سر شخصی سقوط کند و خسارات جبران‌ناپذیری به‌ بار بیاورد. حال شرکت پارا زیرو به راه‌حلی در‌ این‌باره رسیده است که می‌تواند مفید باشد.


اگرچه سقوط یک پهپاد که کمتر از دو کیلو وزن دارد از ارتفاع سه متری چندان خطرناک نیست، معمولاً پهپادها ارتفاعی بالاتر از این پرواز می‌کنند. محصول تازه شرکت پارا زیرو که «سیف ایر» (SafeAir) نام دارد خیال همه پهپاد دارها را راحت می‌کند.


این محصول یک چترنجات واکنش سریع است که روی پهپادهای سنگین نصب می‌شود و مطابق آنچه در ویدئوها منتشر شده است، می‌تواند در زمانی زیر یک ثانیه باز شود و سرعت برخورد پهپاد را کاهش دهد. این چتر به نسبت وزن و ارتفاع پهپاد کوچک است در نتیجه نمی‌تواند یک فرود کاملا ایمن را ایجاد کند اما به اندازه کافی از سرعت برخورد کم می‌کند تا جلو خسارت‌های کلی گرفته شود.


مثلا در یک سقوط آزاد، پهپاد به‌ کلی از بین می‌رود و هرچه همراه دارد خرد می‌شود اما با وجود چتر نجات، پهپاد کمی آسیب می‌بیند، قابل تعمیر است و مهمتر از آن، فیلم ضبط‌شده در دوربین نیز قابل بازیابی خواهد بود. از سوی دیگر فرود با چتر نجات این فرصت را ایجاد می‌کند که افرادی که زیر نقطه سقوط هستند، با هشدار خلبان، محل را ترک کنند.


هنوز قیمت برآوردی این محصول و اضافه هزینه‌ای که نصب آن روی پهپادها در پی خواهد داشت، اعلام نشده است اما هرچه باشد در مقابل قیمت خود پهپاد قطعا ارزنده خواهد بود.


در ویدئوی زیر می‌توانید نحوه باز شدن این چتر نجات پهپاد را تماشا کنید:






مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

برچسب ها: پهپاد
ارسال نظر