صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

افزایش تلاش‌های آمریکا و روسیه برای تمدید آتش‌بس در حلب

واشنگتن و مسکو تلاش‌های خود را با هدف تمدید آتش‌بس در حلب و حل بحران سوریه افزایش دادند.
کد خبر : 83988

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه رای‌الیوم، خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: «روسیه و آمریکا روز گذشته (دوشنبه) متعهد شدند که تلاش‌های خود را با هدف دستیابی به راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه و گسترش مناطق آتش‌بس افزایش دهند. این در حالی است که ارتش سوریه اعلام کرده که آتش‌بس در حلب 48 ساعت دیگر تمدید شده است.»


در بیانیه مشترکی که وزارت امور خارجه روسیه منتشر کرده آمده است: «مسکو از دمشق و واشنگتن از معارضان سوری حمایت می کنند و مصمم هستند که تلاش‌های خود را در راستای احترام به آتش‌بس و بازگشت به فرایند صلح افزایش دهند.»


این دو کشور افزودند: «ما مجددا بر التزام به اقدام در راستای آتش‌بس در سوریه تاکید می‌کنیم و تلاش‌ها را با هدف ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق نیازمند افزایش می‌دهیم.»


طبق این بیانیه مشترک، مسکو متعهد شد که برای پایان دادن به بمباران هوایی بر دمشق فشار آورد و واشنگتن نیز متعهد شد که حمایت و کمک به هم‌پیمانان منطقه‌ای خود را در راستای کمک آن‌ها برای جلوگیری از روند اعزام جنگجو و ارسال سلاح به گروه‌های تروریستی از طریق مرزها، افزایش دهد.


با وجود این، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در پاریس اعلام کرد: «این سخنان تنها در ورق آمده و اجرایی نشده است. توجه داشته باشید که روسیه متعهد به مهار نظام سوریه شده است تا حملات هوایی به مناطق مسکونی متوقف شود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر