صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۰ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ:

رانندگان حادثه‌ساز باید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگان حادثه‌سازی که در ایام نوروز اقدام به رانندگی پرخطر، ضمن دریافت پیامک از سوی پلیس راهور، باید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.
کد خبر : 839418

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، سرهنگ علی اصغر شریفی امروز، چهارشنبه نهم فروردین در بازدید از کلاس های آموزشی رانندگان پرخطر، این اقدام را حرکتی شایسته در راستای پیشگیری از حوادث ترافیکی برشمرد و گفت: در واقع کار اصلی پلیس پس از برخورد با تخلفات سرعت که در قرارگاه سرعت اتفاق می افتد و هر روز و پس از بررسی سامانه هایی که در اختیار پلیس راهور قرار دارد، رانندگانی که با سرعت های بالای ۵۰ کیلومتر و بیش از حد مجاز در سطح تهران تردد می کنند را شناسایی و همان روز و چه بسا قبل از اینکه به مقصد برسند، پیامکی را برای آنها ارسال می کنیم.

وی تصریح کرد: این کلاس ها را به صورت روزانه برگزار می کنیم و نتیجه خطرناک اقدامات حادثه ساز و سرعت و سبقت ها به رانندگان متخلف گوشزد می کنیم و تصاویری از حوادث و اتفاقات سرعت و سبقت و برخوردهای شدیدی که به همین علت ها روی داده است برای این افراد پخش می شود.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود : این طرح و شرکت در کلاس ها ادامه دارد تا جایی که دیگر رانندگان این تخلف را مرتکب نشوند، چرا که این طرح تاثیر زیادی در بین رانندگان متخلف داشته است.

**دوسال بازده زمانی برای رفع۸۸۷ نقطه پر تصادف

سردار سید تیمور حسینی جانشین رییس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه دوسال زمان برای عملیات عمرانی نیاز است تا به نتیجه مطلوب برسد، گفت : وقتی راهی قرار است ساخته شود و ترددی در آن نیست، راحت می شود کار کرد اما بخش قابل توجهی از ۸۸۷ نقطه پرتصادف که از جنس عملیات عمرانی است و با توجه به تجربیات ما در این بخش، دوسال بازه زمانی برای رفع این نقاط پر تصادف نیاز است و البته در این بخش و اراده ای که در این دولت از سمت ریاست جمهور و معاون اول ایشان وجود دارد و قابل قدردانی است.

وی افزود: اگر بتوانیم این نقاط را برطرف کنیم و اعتبار مورد نیاز را به سازمان راهداری اختصاص بدهیم برای تمامی موارد مورد نیاز کار بسیار بزرگی را شاهد خواهیم بود، بیش از 10 سال است که کار خاصی در حوزه راه ها صورت نگرفته، لذا به نظر می رسد بازه دوساله مشروط به اینکه این نقاط برطرف شود یک فرصت بسیار مناسبی برای رفع این ۸۸۷ نقطه حادثه خیز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر