صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

رویدادهای دانشگاهی؛ از مانور نجات در ارتفاع تا جشن اعیاد شعبانیه

به مناسبت هفته هلال احمر و روز جهانی صلیب سرخ مانور نجات از ارتفاع و تصادفات جاده‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد.
کد خبر : 83932

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نجاتگران هلال احمر شهرستان دزفول با همکاری اعضای کانون دانشجویی هلال احمر به مناسبت هفته هلال احمر اقدام به برگزاری مانور نجات از ارتفاع و تصادفات جاده‌ای کردند.


نیروهای متخصص امدادی در مانوار نجات از ارتفاع از دیوارهٔ ساختمان شیخ مرتضی انصاری دانشگاه با ارتفاع نزدیک به ۱۵متر با استفاده از تجهیزات صخره نوردی اقدام به حمل دو نفره مصدوم از سوی بسکت و انتقال به مرکز درمانی از سوی آمبولانس کردند.


در بخش دیگری از این مانور نجات گران پایگاه امداد و نجات بقیه الله الاعظم دزفول با استفاده از دو دستگاه آمبولانس و یک دستگاه موتور سیکلت امدادی اقدام به نجات و انتقال دو مصدوم که در تصادفی ساختگی دچار حادثه شده بودند به مرکز درمانی کردند.


دبیر کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزد اسلامی واحد دزفول در حاشیه این مانور با تبریک هفته هلال احمر گفت: «سازمان جمعیت هلال احمر با آموزش نیروهای داوطلب و کارآمد همیشه در حالت آماده باش برای کمک رسانی به همنوعان در حوادث غیرقابل پیش بینی است.»


امین کوثری کیا افزود: «کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد دزفول با حدود ۷۰ نفرعضو فعال و همچنین بیش از ۲۰۰ نفر عضو آموزش دیده و با برنامه و فعالیت‌های آموزشی امدادی، عام المنفعه و صلح دوستی با حمایت حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی این دانشگاه در حال فعالیت و جذب نیرو است.»


جشن اعیاد شعبانیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان


به مناسبت ایام ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام زین العابدین (ع) و همچنین فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر جشنی با همت هیات قمر بنی هاشم دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان با حضور معاونان دانشگاه، مدیران واحد‌ها، همکاران و دانشجویان در سالن فرهیختگان این واحد دانشگاهی برگزار شد.


این مراسم با برنامه‌های فرهنگی و مولودی خوانی همراه بود


بازدید دانش آموزان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از مرکز آموزشی و فرهنگی سما خمینی شهر
به مناسبت هفته مشاغل دانش آموزان هنرستانهای فنی و حرفه‌ای رشته‌های مکانیک خودرو، الکترونیک، کامپیو‌تر، گرافیک، طراحی و دوخت، نقشه کشی معماری، ساخت و تولید و حسابداری به همراه دبیران و مسئولان خود از مجموعه امکانات آموزشی، پژوهشی، آزمایشگاهی و کارگاهی این مرکز متناسب با رشته‌های تحصیلی خود بازدید کردند و با قوانین و مقررات آموزشی، چگونگی ورود به این مرکز، ادامه تحصیل در آن و تعداد واحد‌ها آشنا شدند.


در این دیدار دانش آموزان در جریان چگونگی راه اندازی مرکز و موفقیت‌های علمی و پژوهشی قرار گرفتند و اشتیاق علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در این مرکز را در حجم زیاد به چشم خود دیدند.


در ادامه با حضور در آزمایشگاه‌ها وکارگاه‌ها نحوه فعالیت و کار دانشجویان را مشاهده کردند. آشنایی با سایتهای کامپیو‌تر، سلف سرویس، نمازخانه از برنامه‌های این بازدید بود.


جلسه برنامه ریزی و هماهنگی برگزاری همایش بزرگ پیاده روی در واحد بوکان‎


جلسه برنامه ریزی و هماهنگی برگزاری همایش بزرگ پیاده روی به مناسبت سالگرد راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور معاونان و کار‌شناسان مربوطه در اتاق جلسات دانشگاه برگزار شد.


رئیس واحد بوکان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران است، گفت: «نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علمی کشور در طول سالیان گذشته بی‌بدیل و بسیار پرنگ بوده است.»


دکتر ضیائی افزود: «برگزاری این مراسم باعث ایجاد وفاق و همدلی بیشتر بین دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان و گسترش روحیه شور و نشاط در بین آنها خواهد شد.»


وی تأکید کرد که همه پرسنل دانشگاه در برگزاری این همایش با هم همکاری و تعامل داشته تا این مراسم هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.


هماهنگی با فرمانداری شهرستان و ادارات شهرستان، تهیه جوایز همایش، هماهنگی با صداوسیما و اصحاب رسانه شهرستان درباره انعکاس خبری، هماهنگی با هلال احمر، به کار بستن تدابیر امنیتی، برپایی ایستگاه صلواتی، استقرار جایگاه و سیستم صوتی، هماهنگی لازم برای ارسال پیامک انبوه به دانشجویان در روز همایش از مهم‌ترین مباحث این جلسه بود.


همایش بزرگ پیاده روی روز ۳۱ اردیبهشت به مناسبت سالگرد ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی با حضور کارکنان، استادان و دانشجویان برگزار خواهد شد.


کارگاه آموزش تدوین برنامه درسی ویژه اعضای هیات علمی در واحد دره شهر برگزار شد


کارگاه آموزش تدوین برنامه درسی ویژه اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دره شهر از سوی دفتر توانمندسازی و آموزش نیروی انسانی برگزار شد.


دکتر امید ونداد مدرس این دوره گفت: «این کارگاه آموزشی با هدف تبیین آیین نامه نظام آموزشی مهارت و فناوری و آشنایی با نحوه طراحی و تدوین برنامه‌های آموزشی و درسی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.»


در پایان کارگاه، با تشکیل کارگروه تخصصی مراحل تدوین یک برنامه درسی به صورت عملی اجرا شد.


برگزاری دوره آموزش اسکان اضطراری و ایستگاه سلامت در واحد دره شهر به مناسبت هفته هلال احمر


به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت مصادف با نودمین سال شکل گیری این جمعیت با شعار «صلح و دوستی برای همه برای همیشه» دانشگاه آزاد اسلامی واحد دره شهر با همکاری امور جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان دره شهر اقدام به برگزاری دوره آموزش چادرزنی و اسکان اضطراری برای دانشجویان این واحد کرد.


همزمان با این دوره آموزشی «ایستگاه سلامت» برپا شد که کارکنان، استادان و دانشجویان مورد تست فشار خون قرار گرفتند.


رعنا صفی خانی مسئول امور جوانان هلال احمر و مربی این دوره آموزشی گفت: «تلاش می‌کنیم در این هفته فعالیت‌های هلال‌احمر را به جامعه معرفی کنیم و مشارکت مردم را در این نهاد داشته باشیم، یکی از اهداف کلی ما این است که مردم هلال‌احمر را بشناسند به همین منظور اولین دوره آموزشی خود را در آغاز هفته هلال احمر با همکاری روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دره شهر در محوطه این دانشگاه برگزار کردیم که مورد استقبال پرسنل و دانشجویان قرار گرفت.»


کارگاه روان‌شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان برگزار شد


به همت دفتر مشاورهٔ دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان کارگاه روان‌شناسی با موضوع عشق برگزار شد.


دکتر فاطمه زیدآبادی استاد گروه روان‌شناسی واحد سیرجان گفت: «کامل‌ترین عشق عشقی است که دارای سه ویژگی باشد یک بعد آن صمیمیت، دومین بعد آن شور و شوق و سومین آن تعهد است که بعد تعهد بعدی‌ شناختی است که مربوط به تصمیم‌های آگاهانه و ناآگاهانه است و بعد شور و شوق و صمیمیت بعدهای انگیزش و هیجانی عشق محسوب می‌شوند.»


در این کارگاه ریشه‌های روان‌شناسی عشق، ریشه یابی مساله عشق، معنای لغوی و روان‌شناسی عشق و انواع نظریه‌های عشق نقد و بررسی شد.در پایان روان‌شناسی عشق و مناظره با دانشجویان نیز صورت گرفت.


کسب دو مقام مسابقات قرآنی استان از سوی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از کسب دو مقام قرآنی از سوی دانشجویان این دانشگاه در مسابقات قرآن کریم دانشگاه‌های استان خراسان‌رضوی خبر داد.


دکتر علی‌اکبر جنّت‌آبادی با توجه به برگزاری بیست‌ویکمین دورهٔ مسابقات قرآن کریم با مشارکت واحدهای دانشگاهی استان خراسان‌رضوی به میزبانی تربت‌حیدریه گفت: «در این مسابقات، ربابه شایق کارگر موفق به کسب مقام نخست بخش حفظ ۵ جزء قرآن کریم و محمّد شایق کارگر موفق به کسب مقام دوم بخش اذان این دوره از مسابقات شدند.»


وی از توجه ویژهٔ دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار به مسائل قرآنی یاد کرد و افزود: «برنامه‌های متنوعی برای بسط و گسترش مفاهیم اسلامی و قرآنی در سال جدید پیش‌بینی شده که به امید خدا پس از تصویب در شورای فرهنگی دانشگاه، اجرایی خواهد شد.»


برگزاری جلسه کانون هلال احمر دانشجویی در واحد جویبار
جلسه کانون هلال احمر دانشجویی با حضور اعضا در واحد جویبار برگزار شد


دبیر شورای کانون هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار گفت: «در این جلسه برنامه‌هایی به مناسبت هفته هلال احمر مصوب و برای حضور نیروهای امدادی و بسیج دانشجویی در همایش پیاده‌روی ۳۱ اردیبهشت به مناسبت سالروز راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی هماهنگی شد.»


محمد امین جانبازی افزود: «در این جلسه مصوب شد کانون هلال احمر و بسیج دانشجویی در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار همکاری کند.»


مسابقات ورزش همگانی کارکنان و استادان خواهر در دانشگاه آزاد واحد قائمشهر برگزار شد


اداره تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر به‌منظور ترویج ورزش همگانی خواهران و ایجاد نشاط و پر کردن اوقات فراغت کارکنان و استادان خواهر این واحد دانشگاهی یک دوره مسابقات همگانی به مناسبت سی و چهارمین سالروز راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی و اعیاد شعبانیه را در سالن ورزشی شهدا مجتمع پژوهشی، ورزشی واحد قائمشهر برگزار کرد.


مسئول تربیت بدنی واحد قائمشهر ورزش کردن مستمر را موجب سلامت جسم و روح عنوان کرد و گفت: «اگر ما بخواهیم جامعه‌ای پر تلاش و با نشاط و سرزنده داشته باشیم باید به ورزش اهمیت ویژه‌ای بدهیم و به عبارتی جایگاه ورزش در درجه اول برای سلامتی جسم و نهایتاً روح است.»


کوروش علیزاده درباره برگزاری این مسابقه افزود: «در این دوره از مسابقات، تعداد ۳۰ شرکت کننده از جمع کارکنان و استادان واحد قائمشهر حضور داشتند که از بین آیتم‌های مسابقه که عبارت بود از پنالتی توپ بسکتبال، پنالتی توپ مدیسین بال، دو و میدانی و طناب کشی سودابه مرزبان از حوزه اداری مالی مقام اول، فریبا احمدی‌نژاد از حوزه امور دانشجویی مقام دوم و سیما علیجان‌زاده از حوزه پژوهشی مقام سوم این دوره از مسابقات را از آن خود کردند.»


در انتها از برندگان از سوی رئیس و اعضای هیات رئیسه با اهدای لوح و هدایا قدردانی به عمل آمد.


برپایی چادر سلامت در واحد اردبیل
همزمان با هفته هلال احمر معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با همکاری سازمان جمعیت هلال احمر استان، اقدام به برپایی چادر سلامت کرد.


چادر سلامت برای استفاده استادان و دانشجویان و همکاران به مدت سه روز برپا خواهد بود.


اکبر قاسمی مدیر امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: «در راستای اهمیت دادن به سلامت همکاران و دانشجویان، چادر سلامت به مدت سه روز آزمایش‌های قند خون و فشار خون را به‌صورت رایگان برای مراجعان انجام می‌دهند.»


مراسمی به مناسبت ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار در واحد علی آبادکتول برگزار شد


به مناسبت روز پاسدار معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول از مسئول ناحیه مقاومت دانشجویی سپاه نینوای استان گلستان قدردانی کرد.


همزمان با میلاد باسعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار دکتر مسعود رامهر معاون پژوهش و فناوری واحد از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول با مسئول ناحیه مقاومت دانشجویی سپاه نینوای استان گلستان در سالن کنفرانس اداری واحد دیدار و از زحمات شبانه‌روزی پاسداران قدردانی و با اهدای لوح سپاس این روز بزرگ را به آنها تبریک گفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر