صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۲:۰۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

درخواست یونسی از مسوولان: اجازه اختلاف افکنی ندهید/بیکاری و فقر شایسته مردم نیست

دستیار ویژه رییس جمهوری از مسوولان خواست وحدت را حفظ کرده و اجازه اختلاف افکنی و ناامنی و تفرقه با هر نام و نشانی را ندهند ،زیرا اختلاف به زیان مردم است و مانع خدمت دولت می شود.
کد خبر : 83907

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا ، علی یونسی که به نمایندگی از سوی حسن روحانی در شهر کهنوج و مناطق اطراف این شهر، در جمع امامان جمعه و مسوولان سیاسی و اداری شهر و خانواده های شهداء حاضر شده و به ایراد سخن پرداخت، تاکید کرد: به جای دعواهای سیاسی بی حاصل، و افراط گری و خشونت و نزاع های قومی و دسته ای، باید به فکر ایجاد رفاه و توسعه و اشتغال و فرهنگ سازی در این زمینه در کشور بود.


وی با اشاره به برداشته شدن تحریم های جهانی، یادآور شد: دولت مهمترین مانع بر سر راه توسعه و پیشرفت و ابادنی کشور که همان تحریم ها باشد را برداشته است و لذا باید از فرصت بدست آمده برای حل مشکلات اقتصادی کشور و مردم بهره جست.


یونسی، افزود: هرچند سایه تحریمها هنوز به کلی از سر کشور به کنار نرفته ، اما این یک امر طبیعی است و کم کم در داخل و خارج همه خواهند پذیرفت که دیگر تحریمی در کار نیست و همه باید به دنبال سرمایه گذاری در ایران باشند.


دستیار ویژه رییس دولت تدبیر و امید، تصریح کرد : دولت به دنبال رونق اقتصادی است و لذا مرحله دوم پس از برجام، شروع این رونق است و همه نخبگان ، از چپ و راست ، و اصلاح طلب و اصولگرا، می دانند که مهمترین نیاز و خواست کشور اشتغال و کار است.


یونسی، موضوع ضرورت تحرک در تولید و رفع بیکاری و اشتغال را درد مشترک همه کشور دانست و خاطرنشان ساخت : مردم و همه باید به کمک دولت بیایند تا این مشکل، که قابل حل هم هست، مرتفع گردد.


وی تاکید کرد: وظیفه همه ما ایجاد رفاه و امنیت و ازادی برای مردم، و ساختن ایرانی پیشرفته و توسعه یافته است و این مهم تنها به عهده دولت نیست،بلکه دولت باید زمینه کار و تجارت را فراهم کند و بوسیله مردم و با حضور خود مردم تولید ثروت نماید.


یونسی، یا اشاره به اینکه کاهش هزینه های جاری دولت و کوچک شدن دولت، دست مسوولان را برای سرمایه گذاری در تولید باز می کند، تاکید کرد: تنها راه توسعه کشور حضور خود مردم در تجارت و کار است و شعارهای غیر از فریب است.


دستیار ویژه رییس جمهوری، به اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره و خاطرنشان ساخت : اقتصاد مقاومتی یعنی اتکاء به ظرفیت ها و دانشمندان و مخترعان و نیروهای متخصص داخلی، و ظرفیت های عظیم طبیعی و ایجاد انگیزه برای انصراف متخصصان و سرمایه های آنان به خارج از کشور، که حاصل آن، اقتصادی پویا و درون زا و ملی خواهد بود.


یونسی ، از بیکاری و فقر به عنوان دلایل ایجاد ناهنجاری، قاچاق، مواد مخدر، طلاق و اعتیاد در جامعه یاد و بر ضرورت حمایت دولت و همه ارکان حاکمیت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشور برای ایجاد اشتغال و تولید و صادارت تاکید کرد.


وی، فروش نفت و توزیع آن میان مردم را راه حل اقتصادی مناسبی برای حل مشکلات اقتصادی و نیازهای رفاهی مردم ندانست و بار دیگر بر استفاده از ظرفیت های داخلی و سرمایه های بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در تولید و سازندگی تاکید و در عین حال، گفت: دولت در مقابل طبقات مرحوم و ضعیف که توان اداره زندگی ندارند نیز مسوولیت دارد و حل مشکلات منایطق محروم و فقیر را نیز در اولویت برنامه های خود قرار داده است.


دستیار ویژه رییس دولت تدبیر و امید، همچنین در سخنان خود در منطقه منوجان کهنوج، از امنیت باعنوان مهمترین زیر ساخت توسعه یاد و تصریح کرد: زمانی که امنیت و وحدت و همکاری و تلاش عمومی باشد از نعمت های مادی و معنوی خدا به شکل مطلوب می توان برای رفاه مردم بهره جست.


وی در عین حال، خاطرنشان ساخت : دولت کنونی میراث دار مشکلات عظیمی است و دولت با جدیت به دنبال رفع آن مشکلات، همانند رفع تحریم های جهانی است.


علی یونسی، خاطرنشان کرد: بیکاری و فقر و نداری، شایسته مردم ایران نیست و مردم برخوردار از فرهنگ بزرگ، اسلام، سرزمین غنی و خلیج فارس، شایسته زندگی بهتر از این هستند و سیاست دولت تدبیر و امید هم بر آبادانی و رفاه و امنیت و جایگزینی آن با فقر و ناامنی است.


وی ، همچنین از مسوولان شهری در همه این مناطق خواست که وحدت را حفظ کرده و اجازه اختلاف افکنی و ناامنی و تفرقه با هر نام و نشانی را ندهند ،زیرا اختلاف به زیان مردم است و مانع خدمت دولت می شود.


یونسی، همچنین در شهر قلعه گنج از توابع کهنوج نیز در سخنانی تاکید کرد: دولت به شدت دستش خالی است و در سالهای گذشته بار دولت را سنگین کرده اند و بسیاری را در مراکز دولتی و شهرداری ها شاغل کرده اند و دولت متورم شده است.


وی ادامه داد: به دولت بیش از 500 هزار نفر حقوق بگیر اضافه کردند. و دولت نمی داند باید با این محدودیت چگونه حقوق کارکنان خود را پرداخت کند. در شرایط تحریم کشور عملا تعطیل شد و و با درآمد کلان ارزی دولت، بخش زیادی کالا از خارج کشور وارد شد، بخشی هم یارانه دادند و بخش دیگری هم به جیب اختلاس گران و دور زنندگان تحریم رفت. اختلاس گرانی از این سرمایه ها به نفع خود استفاده کردند. و درآمد های دولت ، در سایه سیاست های غلط به هدر رفت.


یونسی گفت: دولتی شدیدا بدهکار درست کردند و حال این دولت باید مشکل اقتصاد را حل کند، لذا از نظر دولت تدبیر و امید باید اول خطر تحریم برداشته می شد. اما با رفع تحریم مشکل کار و اشتغال حل نمی شود، باید کار ایجاد کرد باید تولید کرد. نباید این سیاست اشتباه تکرار شود که اگر دولت پولدار شد ان را در اختیار شهرها بگذارند و توزیع کنند دولت نباید کمیته امداد شود.


وی تصریح کرد: راه حل اساسی برای حل مشکلات، ایجاد شغل و توانمند سازی و سرمایه گذاری است. هیچ راهی غیر از این نیست. کشاورزان و صنعتگران تنها راه کارشان همین است.


دستیار ویژه حسن روحانی، افزود: مردم باید پولدار شوند نباید از پولدار شدن مردم ترسید. باید اجازه دهیم یک نفر پولدار شود تا برای هزاران نفر شغل ایجاد گردد. راه کار سرمایه گذاری است. باید سرمایه گذاری تقویت شود و توامند سازی صورت پذیرد تا مردم به سمت تولید بروند. باید تسهیلات قانونی و اداری را فراهم کرد تا همه به اشتغال برسند. دولت امنیت کافی را برای سرمایه گذار و کشاورز و صنعتگر را باید تامین کند تا آنها تولید کنند. اقتصاد مقاومتی یعنی همین.


به گفته یونسی، باید بیش از هر چیزی زمینه فرهنگی و مردمی این تلاش ها و فعالیت های اقتصادی و فرهنگ کار و ابتکار و خلاقیت فراهم شود. امنیت اقتصادی و اجتماعی باید فراهم شود. همه هم را حمایت کنند و دست اندرکاران و مسوولان دولتی در استانها و شهرها باید سرمایه گذاران را حمایت کنند و مانع از دعواهای سیاسی در شهرها و استانها شوند. باید این فرهنگ رشد داده شود و سازمانهای دولتی بیش از هر چیزی در تقویت این فضا نقش دارند.


دستیار ویژه رییس جمهوری گفت: خواست ها و درخواست های مسوولان شهر و انتظارات مردم ، در اختیار رییس دولت تدبیر و امید قرار داده خواهد شد.





انتهای پیام/

ارسال نظر