صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۴۴ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
از سوی معاونت آموزشی دانشگاه؛

سیاست‌های تحولی آموزش‌های عالی کوتاه‌مدت علمی‌کاربردی ابلاغ شد

سیاست‌های تحولی آموزش‌های عالی کوتاه‌مدت علمی‌کاربردی در ۱۴ بند، تصویب و برای اجرا به واحدهای استانی دانشگاه ابلاغ شد.
کد خبر : 838607

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، با حضور اصغر کشت کار قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه و رئیس کارگروه دوره‌های آموزش عالی کوتاه مدت علمی کاربردی و سایر اعضاء، در جلسات هفتاد و دوم و هفتاد و سوم کارگروه، سیاست‌های تحولی آموزش‌های عالی کوتاه‌مدت علمی‌کاربردی، بررسی، تصویب و به واحدهای استانی دانشگاه ابلاغ شد.

وحید بیگدلی راد سرپرست دفتر آموزش‌های کوتاه مدت دانشگاه جامع علمی کاربردی با اعلام این خبر افزود: جهت تحقق ماموریت‌های محوله دانشگاه جامع علمی کاربردی جهت رفع نیازهای آموزشی عالی مهارتی بازار کار، اصلاح و بهبود محیط کسب و کار و اشتغال کشور، تدوین و اجرای دوره‌های مورد نیاز نظام صلاحیت حرفه‌ای باتوجه به ارتقاء سطح علمی و مهارتی مشاغل و احصاء چالش‌های موجود در حوزه آموزش‌های عالی کوتاه مدت علمی کاربردی جلسات کارشناسی متعددی برگزار شد.

دبیر کارگروه دوره‌های آموزش عالی کوتاه مدت علمی کاربردی در ادامه اظهار کرد: با مدنظر قرار دادن اسناد بالادستی همچون اساسنامه دانشگاه، سند راهبردی و طرح آمایش آموزش عالی مهارتی و باتوجه به پیشنهادات شورای هم‌اندیشی روسای مراکز استان‌ها و همچنین پیشنهادات واحدهای استانی و مراکز آموزشی، سیاست‌ها و راهبردهای مناسب و تحول‌آفرین در حوزه دوره‌های آموزش عالی کوتاه مدت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و سیاست‌های تحولی آموزش‌های عالی کوتاه‌مدت علمی‌کاربردی در ۱۴ بند، تصویب شد.

بیگدلی راد گفت: در این جلسه مقرر شد که واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی برنامه‌های سال ۱۴۰۲ خود را براساس این سیاست‌ها تنظیم کنند.

**سیاست های تحولی آموزش های عالی کوتاه مدت علمی کاربردی

۱ -ضرورت تدوین و اجرای دوره های کوتاه مدت، تک درس و تک پودمان در سطح آموزش عالی مبتنی بر طرح آمایش علمی کاربردی (نیازهای آموزشی مشاغل و تخصص های مورد نیاز استان و کشور)

۲ -بازنگری دوره های کوتاهمدت، تکدرس و تکپودمان مبتن ی بر سیاست شماره ۱

۳ -برنامه ریزی برای مهارت افزایی و ارتقاء توان اشتغال پذیری دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه ها با

ارائه بسته های آموزشی و پودمان های تکمیلی- تخصصی (ترجیحا با همکاری دانشگاه ها)

۴ -توسعه تعاملات با دستگاه های اجرایی، سازمان ها، اتحادیه ها و ... )ترجیحا دارای تسهیلات و بودجه اشتغال(جهت تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی و ارائه الگو ی اجرا یی متناسب با جوامع هدف

۵ -همکاری با دستگاه های اجرایی، سازمان های نظام مهندسی، اتحادیه ها، اسکودا، کانون وکلا، کارشناسان رسمی دادگستری، صاحبان حرف و صنا یع و... جهت اجرا ی دوره های بدو خدمت، ضمن خدمت، بازآموز ی و ارتقاء

۶ -تدوین و اجرای دوره های تخصصی مکمل متناسب با سطوح ۴ و بالاتر صلاحیت حرفه ای (مطابق چهارچوب صلاحیت حرفه ای ملی مصوب ۱۹ /۱۱/۱۴۰۱ هیات محترم وزیران) و اجتناب از ورود به دوره های صلاحیت حرفه ای پایین تر از سطح ۴

۷ -استفاده از شیوه اجرای آموزش های ترکیبی در کنار آموزش حضوری با بهره گیری از شبیه سازها، اپلیکیشن ها و پلتفرم ها

۸ -تدو ین و اجرای دوره های کوتاهمدت، تک درس و تک پودمان بین المللی به و یژه کشورهای منطقه

۹ - ا یجاد بسترهای قانونی لازم جهت تجمیع دوره های آموزش عالی تکمیلی بین سطوح تحصیلی

۱۰ -برنامه ریزی برای اعتباربخشی ملی و بین المللی گواهی نامه های دوره های کوتاه مدت، تکدرس وتک پودمان

۱۱ -بازاریابی، تبلیغات و برندسازی دوره های کوتاه مدت، تک درس و تک پودمان با تاکید بر کیفی سازی

۱۲ -تقویت نقش واحدهای استانی در طراحی و اجرای دوره های کوتاه مدت، تک درس و تک پودمان با رو یکردتقسیم کار و تفویض تدریجی اختیار بر مبنای ارزیابی عملکرد

۱۳ -افزایش درآمد حاصل از اجرای دوره های کوتاه مدت، تکدرس و تکپودمان در سال ۱۴۰۲ به میزان

حداقل دو برابر سال گذشته در هر استان (در چهارچوب نُرم دانشگاه)

۱۴ -بازمهندسی، تبیین و تسهیل فرآ یندهای مرتبط با دوره های آموزشی کوتاه مدت (تدوین و تصویب برنامه درسی، تعیین شهریه، صدور مجوز، مدرسان، نظارت و ...)

انتهای پیام/

ارسال نظر