صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

حافظی: مکان‌یابی مراکز آموزشی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد

عضو شورای شهر تهران گفت: از مسئولان آموزش و پرورش درخواست می‌کنیم مکان‌یابی مراکز آموزشی را در دستور کار قرار دهند چرا که تردد زیاد دانش‌آموزان در مسیر مراکز آموزشی، ترافیک، خستگی، آلودگی و هزینه را به دنبال دارد.
کد خبر : 83821

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رحمت اله حافظی در آیین اختتامیه سفیران سلامت دانش آموزی و تجلیل از فعالان حوزه سلامت و تندرستی شهر تهران، بابیان اینکه یکی از وظایف آموزش و پرورش توجه به موضوع سلامت است،‌ اظهار کرد: باید مدارس محل آموزش چگونه با هم زیستن و همدیگر را دوست داشتن باشد. دانش آموزان باید در مدارس چگونه باهم زندگی کردن و یک جامعه سالم را تشکیل دادن را فرا بگیرند.


وی خطاب به سفیران سلامت، افزود: انتظار می رود سفیران سلامت از فرصت ایجاد شده استفاده لازم را ببرند به همین دلیل پیشنهاد می کنم از ظرفیت شبکههای اجتماعی بهره بگیرید و با ایجاد گروه سفیران سلامت 95، در ارتقای محله، منطقه و شهر خود گام بردارید. برای ساختن جامعه تان باید از هم اکنون آغازگر باشید.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، بابیان اینکه با تشکیل گروه‌های اجتماعی نسبت به محیط زندگی‌تان حساس شوید و مداخله‌های لازم را داشته باشید، تصریح کرد: گاهی برخی از مسایل با مداخله فردی حل می‌شود اما گاهی برای حل برخی مسایل دیگر به کار گروهی نیاز است، از این رو باید با تشکیل گروه‌های اجتماعی و اطلاع رسانی درست به نتیجه مطلوب دست یافت.


حافظی از سفیران سلامت خواست تا از ظرفیت های شورایاران محلات نیز استفاده کنند.


وی گفت: سفیران سلامت باید با چشمانی باز به محیط نگاه کنند و با ایجاد وفاق از سرمایه‌های شهر صیانت کنند. در این میان گاهی برای مداخله در پیرامونتان به سطوح بالاتر همچون شورایاران و شورای شهر تهران نیاز است. شورای شهر وشورایاران آمادگی همکاری و همراهی با شما را دارد.


وی با بیان اینکه برای رفع معضلات شهری از جمله فقر باید مسایل به صورت ریشه‌ای و اصولی و زیرساختی حل و فصل شود، تاکید کرد: کنترل خشم امری پسندیده است ولی برای کنترل خشم دانش آموزان باید زمینه سازی لازم صورت گیرد و محرک‌های خشم شناسایی شود تا بتوان این محرک‌ها را کنترل کرد. مدیریت شهری هر سال بودجه ای را برای مدارس پیش بینی می کند که می‌توان برای این منظور از این بودجه بهره گرفت.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه می‌توان با تدوین دستورالعمل‌های مشترک آرامش روحی دانش آموزان را تامین کرد، اضافه کرد: برای این منظور نیاز است نشست‌های مشترکی میان مدیریت شهری و آموزش و پرورش برگزار شود که برای برگزاری این نشست ها اعلام آمادگی می کنیم.


وی همچنین گفت: از آموزش و پرورش انتظار داریم مکانیابی مراکز آموزشی را در دستور کار خود قرار دهد، زیرا وقتی دانش آموزی مسافت طولانی را برای تردد بین مدرسه و منزل طی کند، این تردد علاوه بر ترافیک و افزایش آلودگی هوا موجب خستگی مزمن دانش آموز در نهایت کاهش یادگیری و درک آموزشی آنها می‌شود و هزینه هایی را به اقتصاد خانواده و جامعه تحمیل می‌کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر