صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۶ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

صدور اخطاریه برای 236 واحد اقامتی غیرمجاز در قم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از شناسایی 236 واحد اقامتی غیرمجاز و صدور اخطاریه برای این واحدها در استان خبر داد.
کد خبر : 83789

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم؛ عیسی رضایی با اشاره به اینکه این تعداد واحدهای اقامتی غیر مجاز با بررسی و پیگیری کارشناسان این اداره کل و گزارش های مردمی شناسایی شده اند گفت: در مرحله اول اخطاریه و تذکر برای جمع آوری واحدهای اقامتی غیرمجاز صادر کرده ایم در صورت همکاری نکردن با کمک اداره کل اماکن نیروی انتظامی اقدام به پلمپ این واحدها خواهیم کرد.


وی افزود: واحدهای اقامتی مجاز و دارای استاندارد و ضوابط، تابلوهای تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارند ضمن اینکه در قسمت پذیرش مسافر نیز مجوز فعالیت از این اداره کل باید موجود باشد در غیر اینصورت واحد اقامتی غیرمجاز محسوب می شود.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به اینکه واحدهای اقامتی غیرمجاز بدون امنیت و بهداشت هستند گفت: طی بازدید کارشناسان واحدهای اقامتی غیرمجاز بدون پروانه بهره برداری، استانداردهای لازم خدماتی و بهداشتی و ایمنی را رعایت نمی کنند از این رو پاسخگوی نیاز زائران نیست.


رضایی ادامه داد: شهروندان و زائران با احساس مسئولیت در این خصوص و جهت همکاری با این اداره کل در صورت مشاهده واحدهای اسکان غیرمجاز مسافر و ارایه انتقاد و پیشنهاد و گزارش در خصوص تاسیسات گردشگری با شماره 37603427 الی 28 برای رسیدگی کارشناسان در اسرع وقت با اداره کل میراث فرهنگی قم تماس حاصل کنند.


وی با اشاره به اینکه تعداد واحدهای اقامتی در این استان باید توسعه پیدا کند گفت: در صورتی که واحدهای اقامتی مجاز افزایش پیدا نکند شاهد فعالیت واحدهای غیرمجاز خواهیم شد لذا این اداره کل با هدف تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت افزایش ارایه خدمات اقامتی، گردشگری و رفاهی به زائران فعالیت می کند از این رو نیازمند همکاری و سیاست های تشویقی توسط نهادهای مربوطه در این حوزه هستیم.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم خاطر نشان کرد: بلوار پیامبر اعظم(ص) توسط شهرداری برای واگذاری به بخش خصوصی جهت ساخت و ساز تاسیسات گردشگری آماده شده است تا شاهد احداث واحدهای اقامتی باشیم همچنین تا کنون سرمایه گذاران اعلام آمادگی کردند تا در آینده شاهد ادامه روند کار باشیم.


رضایی با بیان اینکه در قم بیش از 400 واحد تاسیسات گردشگری در استان فعال است گفت: از این تعداد 51 واحد هتل و هتل آپارتمان، 54 واحد مهمانپذیر، 90 واحد مجتمع گردشگری بین راهی، 140 خانه مسافر و سایر واحدهای پذیرایی برای خدمت رسانی به زائران فعال است.


به گفته وی، تاسیسات گردشگری توسط سه تیم بازرسی این اداره کل مورد نظارت و بازرسی قرار می گیرند تا خللی در ارائه خدمات به مسافران صورت نگیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: قم گردشگری
ارسال نظر