صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۹ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
در پسا کرونا منتشر شد؛

تازه‌­ترین تحولات صنایع فرهنگی و گردشگری چین

یک کنفرانس مطبوعاتی در پکن برگزار شد و طی آن گزارش سالیانه صنایع فرهنگی و گردشگری چین (۲۰۲۲) توسط موسسه فرهنگی و گردشگری جینگ، یک اندیشکده تخصصی فعال در زمینه صنایع فرهنگی و بخش گردشگری، منتشر شد.
کد خبر : 837852

به گزارش خبرنگار سینمای خبرگزاری آنا، به سختی می‌توان درباره تحولات صنایع فرهنگی و گردشگری چین در سال گذشته صحبت کرد، اما چیزی درباره بینگ دوئن دوئن، بُت‌های دیجیتالی، آرت ورک‌های NFT، تکنیک چایسازی چین و نگفت.

یک کنفرانس مطبوعاتی در پکن برگزار شد و طی آن گزارش سالیانه صنایع فرهنگی و گردشگری چین (۲۰۲۲) توسط موسسه فرهنگی و گردشگری جینگ، یک اندیشکده تخصصی فعال در زمینه صنایع فرهنگی و بخش گردشگری، منتشر شد.

فان ژو، مدیر این موسسه، شرح کاملی از این گزارش ۵ ساله ارائه کرد که شامل چکیده‌ای از رویداد‌های فرهنگی و گردشگری برجسته سال ۲۰۲۲، ویژگی‌های منحصر به فرد صنایع فرهنگی چین و بخش گردشگری در ۲۰۲۲، بررسی عمیق موضوعات ومسائل پیش روی آن‌ها و ارائه ده پیش بینی برای این دو صنایع در سال ۲۰۲۲ بود.

فان گفت که به دلیل پاندمی کرونا و فشار فزاینده بر اقتصاد، سال ۲۰۲۲ شاهد کاهش عرصه محصولات فرهنگی بود و هزینه کرد مردم در حوزه‌های گردشگری و فرهنگی به طرز چشمگیری کاهش یافت. با این حال، فناوری دیجیتالی توانست به عنوان یک نیروی محرک قدرتمند به صنایع فرهنگی و گردشگری کمک کند و درام‌های تلویزیونی چینی و آثار ادبی اینترنتی توانستند مخاطبان زیادی در کشور‌های دیگر پیدا کنند. علاوه بر این، اقبال جوانان به صنایع فرهنگی بومی چینی افزایش یافته است که این نشان دهنده افزایش اعتماد مردم به صنایع فرهنگی چین است.

ارائه چنین گزارش سیستماتیکی درباره تازه‌ترین تحولات صنایع فرهنگی و گردشگری چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ می‌تواند به مثابه یک راهنمای خوب برای فعالان این صنایع عمل کند.

این دومین باری است که این موسسه اقدام به سنجش و پایش تحولات سالیانه صنایع گردشگری و فرهنگی چین می‌نماید. فان ژو گفت: «برای تهیه گزارش ۲۰۲۲ ما نه تنها با اندیشمندان و محققان این حوزه مشورت کردیم، بلکه با مقامات دولتی و شرکت‌های فعال در حوزه‌های فرهنگ و گردشگری نیز گفتگو کردیم تا از نظراتشان بهره‌مند شویم.»

انتهای پیام/

ارسال نظر