صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
سرپرست واحد لنجان:

دوره‌های بازآموزی برای کار‌شناسان اجتناب‌ناپذیر است

سرپرست واحد لنجان دوره‌های آموزشی بازآموزی را برای کار‌شناسان اجتناب ناپذیر دانست و تصریح کرد: «دانشگاه آزاد، در پی توسعه فرآیند آموزش خود براساس ایجاد هماهنگی فراگیر و برقراری ارتباط در راستای سیاست‎های کلان، طرح نظام جامع آموزش کارکنان را به عنوان یک ساختار زیربنایی به اجرا درآورده است.»
کد خبر : 83761

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سید حمیدرضا صادقیان در کارگاه «توسعه معنویت گرایی و تربیت دینی در دانشگاه» که با حضور روسا و کار‌شناسان دفاتر فرهنگ دانشگاه‌ آزاد اسلامی اصفهان در واحد لنجان تشکیل شد، تاکید کرد: «سازمان‎هایی پیشرو محسوب می‌‎شوند که به امر توسعه و آموزش منابع انسانی اهتمام داشته و در فعالیت‎های آموزشی به دو اصل ارتقای اثربخشی و کارآیی آموزش توجه کنند.»


وی تصریح کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی در پی توسعه فرآیند آموزش خود براساس ایجاد هماهنگی فراگیر و برقراری ارتباط در راستای سیاست‎های کلان از یکسو و اهداف و کارکردهای آموزشی از سوی دیگر، طرح نظام جامع آموزش کارکنان را به عنوان یک ساختار زیربنایی در اجرای آموزش حین خدمت کارکنان به اجرا درآورده است. بنابراین در همین راستا واحد لنجان افتخار دارد پذیرای مسئولان فرهنگی استان اصفهان برای کارگاه توسعه معنویت گرایی تربیت دینی در این واحد دانشگاهی باشد.»


یک نویسنده و کار‌شناس مسائل تربیتی نیز توجه به دو رویکرد مهم تربیتی در نسل جوان را مورد ارزیابی قرارداد و خاطرنشان کرد: «توجه به آموزش دینی و بهره‌گیری از عوامل بیرونی و مادی، همچنین توجه به عوامل درونی و بهره‌گیری از روش‌های فرامادی دو رویکرد مهم در تربیت جوانان است که باید به صورت خاص مورد بررسی قرار گیرند.»


حجت الاسلام محمد بیرانوند تربیت دینی را مبتنی بر تغییر در سه حیطه‌شناختی، عقل و عقیده دانست و اظهار کرد: «تربیت دینی فقط نماز خواندن و ظاهر افراد نیست. بلکه ما باید با ارائه شناخت و بینش عملی، مباحث‌شناختی را برای دانشجو تشریح کنیم.»


این نویسنده و کار‌شناس مسائل تربیتی با توجه به ۳ راهکار اصلی در تربیت فرزندان تصریح کرد: «سلوک عملی و حضور در جلسات معرفتی برای ساخته شدن شاکله و ساختار اعتقادی، معرفت نفس و آگاهی عمیق نسبت به فرهنگ غرب از راه‌های اصلی تربیت دینی است.»


بیرانوند: فضای دین باید آکادمیک و باور پذیر باشد. به عنوان استاد و متربی، باید مهارتهای ارتباطی خود را بالا برده و با تکریم و تواضع و احترام به دانشجو و ایجاد صمیمیت، با آموزش یک مطلب، باور آن را نیز به دانشجو القا کنیم

وی افزود: «بی‌توجهی به عواطف، ریشه هیجانات کاذب است و تامین نیازهای عاطفی، از طریق ایجاد دلبستگی، محبت ورزی و رابطه عمیق بین اعضای خانواده حاصل می‌شود.»


بیرانوند، بحران هویت را از عوامل تاثیرگذار در رفتار جوانان دانست و خاطرنشان کرد: «عدم ارتباط با دین از ریشه‌های بحران هویت است. و وظیفه ما در برابر جوانان موعظه و نصیحت نیست بلکه هدایت آنان به سمت دین و معنویت است.»


کار‌شناس تربیتی با بیان رویکرد تربیت دینی جوانان از مقطع دبستان تا دانشگاه تشریح کرد: «اینکه آموزش دینی ما به جوانان تا مقطع تحصیلات تکمیلی تبدیل به باور نشده، نتیجه اینست که ساختار، ساختمان و ارگانیک را برای او تعریف نکرده‌ایم ما وظیفه داریم به دانشجو جهت بدهیم. همان‌طوری‌ که ساختاری از دین را برای او تعریف می‌کنیم، از لحاظ احساسی و عاطفی نیز او را پرورش دهیم.»


بیرانوند با بیان اینکه آموزش باید همراه با احساس و عواطف باشد، اظهار کرد: «فضای دین باید آکادمیک و باور پذیر باشد. ما به عنوان استاد و متربی، باید مهارتهای ارتباطی خود را بالا برده و با تکریم و تواضع و احترام به دانشجو و ایجاد صمیمیت، با آموزش یک مطلب، باور آن را نیز به دانشجو القا کنیم.»


وی تربیت را زمینه ساز تغییر، رشد، شکوفایی و خدایی شدن بشر دانست و تصریح کرد: «سه عامل سلامت جسم، روان و روح در تربیت جوان موثر است، موضوعی که امروزه به آن هوش وجدانی یا معنوی گفته می‌شود.»


بیرانوند با توجه به کتاب‌های شهید مرتضی مطهری عنوان کرد: «ما باید به دنبال موضوع‌هایی باشیم که سیر و شاکله دارند. نوشته‌های شهید مطهری برای ما ضمانت دارد. ما باید بتوانیم اندیشه‌های استاد مطهری را به عنوان بینش مطهر ساختاری کنیم.»


کار‌شناس مسائل تربیتی چند عامل را در جهت‌دهی دانشجو تاثیرگذار دانست و افزود: «توجه کردن به موضوع معرفت نفس، مطالعه کتب تربیتی، بالا بردن فهم اجتماعی نسبت به شرایط جهانی فرهنگ غرب و هجمه و هجوم دشمن برای حذف عقیدتی شیعه، تشریح و توضیح دوری از نفسیات، ارتباط با دعا و معنویت، بیان باور و عقیده در فضای احساسی و انگیزشی و.. از عوامل تاثیرگذار در جهت گیری دانشجویان است.»


کارگاه «توسعه معنویت گرایی و تربیت دینی در دانشگاه» با حضور روسا و کار‌شناسان دفاترفرهنگ دانشگاه‌ آزاد استان اصفهان در سالن اجتماعات شهید مطهری واحد لنجان برگزار شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: واحد لنجان
ارسال نظر