صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۸ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
عضو انجمن خودروسازان

با اجرا برجام روند تولید خودروهای مشترک آغاز خواهد شد

عضو انجمن خودروسازان در خصوص حضور اروپایی‌ها در صنعت خودروسازی کشور گفت: قرارداد‌های تولید مشترک با میتسوبیشی منعقد شده بود و اکنون امیدواریم با بهبود شرایط سیاسی و در صورت احیا برجام این خط تولید بلافاصله فعال شود.
کد خبر : 837434

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا در نشست خبری محمدرضا سیفی عضو انجمن خودروسازان در خصوص قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین و همکاری دو کشور در حوزه خودروسازی گفت: اگر امروز درب واردات باز شود و بتوانیم تماموبرند‌ها را وارد کشور کنیم اقبال عمومی با خودرو‌های چینی است این نکته در تمام بازار‌های جهانی حاکم است.

وی ادامه داد: چینی‌ها در ده سال اخیر سرمایه گذاری سنگینی در حوزه خودرو انجام داده اند و توانستند سلیقه گوناگون مخاطبان را پاسخ بدهند به طوریکه اکنون در حوزه خودرو‌های برقی چینی‌ها در دنیا اول هستند.

وی در خصوص حضور اروپایی‌ها در صنعت خودروسازی کشور گفت: قرارداد‌های تولید مشترک با میتسوبیشی منعقد شده بود و اکنون امیدواریم با بهبود شرایط سیاسی و در صورت احیا برجام این خط تولید بلافاصله فعال شود.

سیفی در مورد الزام خودروسازان به داخلی سازی گفت: مطابق قانون در دو سال اول سقف ۲۰ درصد باید رعایت شود، اما با توجه به محدودیت‌ها و التهابات بازار پیشنهاد ما به وزارت صمت این است که حداقل تا ۲ سال این قانون کنار گذاشته شود تا بازار به شرایط عادی بازگردد.

وی در مورد عرضه خودرو در بورس کالا گفت: روند عرضه خودرو‌های مختلف ادامه دارد و ما نیز مکلف به اجرا ان هستیم و سال اینده با افزایش تولید ۵ هزار دستگاهی لاماری این خودرو‌ها به همراه ۵ هزار دستگاه خودرو وارداتی برند میتسوبیشی و لاماری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر