صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۶ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
عمویی:

کشورهای در حال توسعه موضع واحدی در برابر چالش نفرت پراکنی اتخاذ کنند

رئیس گروه PUIC مجلس شورای اسلامی گفت: نفرت پراکنی به عنوان موضوعی در جهت نقض آزادی بیان باید مورد توجه کشورهای عضو قرار گیرد و کشورهای در حال توسعه هم باید موضع واحدی در برابر این چالش مشترک اتخاذ کنند.
کد خبر : 837306

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، ابوالفضل عموئی رئیس گروه PUIC مجلس شورای اسلامی ایران در نشست جانبی مجالس اسلامی و آسیایی در اجلاس یکصدو چهل و ششمین IPU در منامه، ظهر روز یکشنبه ٢١ اسفند ١٤٠١ شرکت و در خصوص سو استفاده‌های رایج از مبحث آزادی بیان در راستای توهین به مقدسات اسلامی و دینی سخنرانی کرد.

وی افزود: یکی از چالش‌های مشترک میان کشور‌های در حال توسعه، بحث سواستفاده از آزادی بیان در توهین به مقدسات دینی و اسلامی است و از این جهت گسترش اسلام هراسی در فضای غربی و توهین به رهبران از مسایل کشور‌های مسلمان است.

رئیس گروه PUIC مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نفرت پراکنی به عنوان موضوعی در جهت نقض آزادی بیان باید مورد توجه کشورهای عضو قرار گیرد و کشورهای در حال توسعه هم باید موضع واحدی در برابر این چالش مشترک اتخاذ کنند.

عمویی همچنین از پیشنهاد مجلس قطر و اندونزی برای ارائه قطعنامه‌هایی با موضوع مقابله با نفرت پراکنی اعلام حمایت کرد و خواستار اتخاذ مواضع مشترک میان کشور‌های آسیایی و مسلمان برای تصویب قطعنامه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر