صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۲ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱

مناسبت‌های مختلف سازمانی را با سفر کارت علی بابا خاطره‌انگیز کنید

عده‌ای تصور می‌کنند صرف هزینه برای خرید هدیه سازمانی فقط ضرر است و چیزی جز ضرر و صرف بودجه‌های سازمان همراه ندارد. برای همین کلا با مفهوم هدیه سازمانی بیگانه هستند. نظر شما دراین‌باره چیست؟ به نظر شما اگر یک سازمان کوچک یا بزرگ بخشی از بودجه‌اش را برای خرید هدیه سازمانی صرف کند، دچار ضرر و زیان شده است؟
کد خبر : 837177

به گزارش خبرگزاری آنا، عده‌ای تصور می‌کنند صرف هزینه برای خرید هدیه سازمانی فقط ضرر است و چیزی جز ضرر و صرف بودجه‌های سازمان همراه ندارد. برای همین کلا با مفهوم هدیه سازمانی بیگانه هستند. نظر شما دراین‌باره چیست؟ به نظر شما اگر یک سازمان کوچک یا بزرگ بخشی از بودجه‌اش را برای خرید هدیه سازمانی صرف کند، دچار ضرر و زیان شده است؟

این تصور از ریشه و پایه و اساس غلط است. خرید هدیه سازمانی نوروز نوعی سرمایه‌گذاری به‌حساب می‌آید. شما با اهدای هدیه سازمانی به مخاطبان ویژه یعنی مشتریان قدیمی، مشتریان احتمالی آینده، همکاران، رقبا و شرکای تجاری روابطتان را بهبود می‌بخشید. یک مثل قدیمی است که می‌گوید اقتصاد و تجارت روی پاشنه ارتباطات می‌چرخد! هرچه روابط بهتری در سازمان یا بیرون سازمان داشته باشید، زودتر و راحت‌تر می‌توانید کسب‌وکارتان را گسترش دهید.

توسعه روابط با مخاطبان ویژه در موفقیت بیزینس‌تان به‌شکلی موثر نقش ایفا می‌کند. هرچه یک سیستم منزوی‌تر باشد، سرعت پیشرفتش کم و کم و کم‌تر می‌شود. در این مقاله قصد داریم درباره اهمیت هدیه سازمانی نوروز و بهترین نوع آن با شما صحبت کنیم؛ تا آخر این مطلب همراه ما بمانید.

هدیه سازمانی

یکی از استراتژی‌های جذاب مارکتینگ، اهدای هدیه سازمانی به مخاطبان ویژه است. صرف بودجه برای خرید بهترین هدیه سازمانی را دست‌کم نگیرید. هدیه سازمانی در ساده‌ترین حالت حسن‌نیت شما را نسبت به مخاطب نشان می‌دهد. از آنجا که اهدای هدیه سازمانی نوعی سرمایه‌گذاری به‌حساب می‌آید، اگر در انتخاب آن بی‌گدار به آب بزنید، ممکن است نتیجه‌ای جز خروج سرمایه از شرکت برایتان نداشته باشد.

هدیه سازمانی نوروز باید شیک و رسمی باشد؛ این مهم‌ترین تفاوت آن با هدایای شخصی است. باوجوداین در انتخاب هدیه سازمانی، باید موردی را درنظر بگیرید که کمی کار را سخت می‌کند. هدیه‌ای بهترین گزینه خواهد بود که احساسات و عواطف مخاطب را درگیر کند. یعنی شما باید هدیه‌ای را بخرید که هم رسمی و خاص باشد و هم احساسات مخاطب را هدف بگیرد.

هرچه مخاطب بیشتر با هدیه درگیر شود و آن را در خاطرش نگه دارد، یعنی شما ماموریت خرید هدیه سازمانی را با موفقیت پشت‌سر گذاشتید! انتخاب هدایای سازمانی تکراری و کلیشه‌ای کار شما را برای خرید به‌موقع هدایای سازمانی راحت می‌کند؛ اما ممکن است تاثیر چندانی نداشته باشد. یکی دیگر از فاکتورهای تعیین هدیه سازمانی موثر، خاص بودن و منحصربه‌فرد بودن آن است. مخاطب از دریافت یک هدیه سازمانی تکراری خوشحال می‌شود؛ اما لذت چندانی از آن نمی‌برد. پس حتما چیزی را برای هدیه سازمانی بخرید که خلاقانه و نوآورانه باشد.

سفر کارت علی بابا

سفر کارت علی بابا همان انتخاب خاصی است که می‌توان به‌عنوان هدیه سازمانی نوروز تهیه کرد. این هدیه هم خاص و منحصربه‌فرد و هم شیک و رسمی است. تعطیلات نوروز را می‌توان بهترین زمان برای سفر و تغییر حال‌وهوا دانست؛ البته اگر ازدحام جمعیت و شلوغی مراکز گردشگری اذیتتان نمی‌کند.

فرض در چنین شرایطی که افراد سرگرم تنظیم برنامه سفر هستند، کسی به آن‌ها اعتبار خرید محصولات سفر را هدیه دهد! مخاطب هدیه سازمانی نوروز و گیرندگان این کارت هدیه سفر با هر بار یادآوری خاطرات دلنشین سفر، یاد برندتان میفتند. حتما این اصل از مارکتینگ را می‌دانید که هرچه مشتری بیشتر نام برندتان را در ذهن داشته باشند، احتمال خرید آن‌ها از سازمانتان هم بیشتر می‌شود.

سفرکارت علی بابا یک کارت هدیه سفر است که مبلغ اعتبارش را فقط می‌توان برای خرید محصولات گردشگری و سفر استفاده کرد. شما به‌عنوان گیرنده این کارت هدیه امکان نقدکردن اعتبار آن را ندارید. این موضوع باعث می‌شود حتی اگر فردی از برنامه‌های سفر استقبال نکند و خانه‌نشینی را ترجیح دهد، دست‌کم یکبار سفر را تجربه کند. سفر کارت علی بابا می‌تواند هدیه‌ای ناب برای مخاطبان ویژه سازمانتان باشد.

مخاطبان هدیه سازمانی نوروز

حالا که درباره اهمیت هدیه سازمانی نوروز و بهترین هدیه یعنی سفر کارت علی بابا صحبت کردیم، نوبت به معرفی مخاطبان خاص این کارت هدیه سفر می‌رسد. شما می‌توانید هدیه سازمانی نوروز را به مشتریان قدیمی و وفادارتان اعطا کنید. با این کار آن‌ها احساس خواهند کرد زحماتشان بیشتر به چشم می‌آید و حس بهتری نسبت به سازمانتان پیدا می‌کنند. یکی از مهم‌ترین گروه‌هایی که می‌توان هدیه سازمانی را تقدیم‌شان کرد، مشتریان احتمالی هستند.

در این مرحله باید بازار را بررسی کرده و افرادی را انتخاب کنید که ظرفیت و پتانسیل تبدیل شدن به مشتری سازمانتان را دارند. شما می‌توانید سفر کارت را به آن‌ها هدیه دهید تا نام برندتان همیشه گوشه ذهن آن‌ها پررنگ بماند. این استراتژی را پیاده کنید تا دایره مشتریانتان را بزرگ‌تر کرده و سود سازمان را گسترش دهید. تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان سازمان همان کاری است که بخش مارکتینگ و بازاریابی مسئول آن هستند.

روابط میان همکاران تاثیری مستقیم روی پیشبرد اهداف سازمان دارد. هرچه همکاران رابطه بهتری با هم داشته باشند، در شرایط پرچالش شرکت و سازمان بیشتر کنار هم می‌مانند و به اصطلاح هوای هم را دارند. برای بهترکردن ارتباط میان همکاران و تبدیل آن به روابطی سالم می‌توان از تکنیک هدیه سازمانی نوروز استفاده کرد.

رابطه خوب با شرکای تجاری یک سازمان یعنی دستیابی به فرصت‌های خاص برای توسعه و گسترش آن. اگر ارتباط خوبی با شرکای تجاری داشته باشید، قابلیت ریسک‌پذیری در سازمان را افزایش می‌دهید و میدان را برای ایده‌های جسورانه‌تر باز می‌کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر