صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور: تاثیر بازی‌های رایانه‌ای از سینما بیشتر است

حجت الاسلام سید حسین شاهمرادی، رییس شورای فرهنگ عمومی کشور در بازدیدی از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به اهمیت رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای و نگاه به آینده و به‌خصوص نسل جدید تاکید کرد.
کد خبر : 83669

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور پس از بازدید از واحدهای متولی صنعت بازی‌های رایانه‌ای به لزوم وجود مغز متفکر در این حوزه تاکید کرد و گفت: «بازی‌های رایانه‌ای حالا بسیار جدی شده است و بسیاری از بازی‌ها با هدف‌گیری فرهنگ جوامع تولید می‌شوند».


وی به رشد بسیار سریع بازی‌ها در جهان اشاره کرد و گفت: «امروزه رشد و تاثیرگذاری بازی‌های رایانه‌ای از فیلم و سینما بسیار بیشتر است چراکه بازی به صورت فردی انجام می‌شود اما سینما جمعی است. باید در این موضوع آینده‌نگری مناسبی صورت گیرد تا طی برنامه‌ای مشخص به جایگاه مناسبی در این حوزه برسیم».


رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: «لازم است بازی‌های فاخری تولید شود که به مزاج مخاطب خوش بیاید و حتی در سطح بین‌الملل هم جذاب باشد. از طرفی اگر چنین محصولی تولید شود، می‌توان محصولات جانبی آن را نیز تولید و عرضه کرد».


حجت الاسلام والمسلمین شاهمرادی به ضرورت رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد و افزود: «رده‌بندی سنی محصولات فرهنگی، عاقلانه و ضروری است. چراکه مخاطب سنی تمامی محصولات بایستی مشخص باشد».



انتهای پیام/

ارسال نظر