صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۱ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
معاون وزیر راه:

توان متخصصان هوانوردی، دشمنان را مأیوس کرد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تحریم، چالش‌های بسیاری را برای صنعت هوانوردی به وجود آورد گفت: با تکیه بر توان مهندسان ایرانی از این بحران سربلند بیرون آمدیم و توان متخصصان هوانوردی، دشمنان را مأیوس کرد.
کد خبر : 836346

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا به نقل از شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، محمد محمدی‌بخش معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که تحریم، چالش‌های بسیاری را برای صنعت هوانوردی به‌وجود آورد، گفت: با تکیه بر توان مهندسان ایرانی، و با وجود تمام محدودیت های ساختاری و اعتباری از این بحران سربلند بیرون آمدیم.

محمدی‌بخش در همایش مدیران ستادی و فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها اظهار کرد: فعالیت فرودگاه‌ها جدا از سازمان هواپیمایی نیست و تصمیمات مشترکی در این دو حوزه اتخاذ می‌شود.

وی در خصوص لزوم تربیت نیروی متخصص برای آینده صنعت هوانوردی گفت: با تقویت دانشکده هواپیمایی می‌توان نیروی انسانی کارآمد برای این صنعت پرورش داد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه صنعت هوانوردی بدون مردم هیچ معنا و مفهومی ندارد گفت: تمام فعالیت‌های این حوزه باید با هدف جلب رضایت مردم باشد.

محمدی‌بخش ضمن تاکید بر موضوع تهیه گواهینامه فرودگاهی گفت: گواهینامه فرودگاهی دغدغه مشترک سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها است که در سال آینده پیگیری و انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تحریم، چالش های بسیاری را برای صنعت هوانوردی بوجود آورد اما دشمن به اهداف شوم خود در این زمینه نرسید، گفت: با تکیه بر توان مهندسان ایرانی، علی‌رغم تمام محدودیت های ساختاری و اعتباری از این بحران سربلند بیرون آمدیم.

محمدی‌بخش گفت: علاوه بر تحریم های دشمن، بیماری منحوس کرونا نیز آسیب شدید به صنعت هوانوردی وارد کرد اما با پایان این بیماری و استقبال بیش از ۲ میلیون مسافر در کمتر از ۲۰ روز، یک رکورد را در اعزام و پذیرش افراد شاهد بودیم.

معاون وزیر ضمن اشاره به برنامه های سال آینده گفت: باید از آموزش های بین المللی استفاده کنیم و ضمن استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، در مسیر توسعه قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه همزمان با اغتشاشات اخیر، صنعت هوانوردی با تهدیدات بسیاری مواجه شد، گفت: نیروهای متخصص و متعهد این صنعت حسرت تهدیدات امنیتی را به دل دشمن گذاشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر