«سامانه کاتب» یادگیری عمیق برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به ارمغان میآورد
مژگان سید هاشمی عضو هیئت علمی واحد یادگار امام دانشگاه آزاد اسلامی در گفتوگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا درباره یادگیری عمیق گفت: آموزش مجازی به خصوص برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که شاغل هستند باید حتما توسعه یابد؛ چرا که آنها فرصت زیادی برای حضور در کلاس ندارند و برای پرداخت شهریه باید سرکار بروند.
سید هاشمی افزود: اگر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اهل مطالعه و درس خواندن در هر ساعت شبانه روز باشند یادگیری عمیق و آموزش مجازی برای آنها تاثیر دو چندانی دارد.
عضو هیئت علمی واحد یادگار امام دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیزمند تکرار و تمرین در بحث یادگیری دروس هستند، تاکید کرد: استادان هر جلسه مبحث جدیدی را در کلاس درس مطرح میکنند و فرصت زیادی برای تکرار و تمرین مباحث جلسات گذشته ندارند و این موضوع برای دانشجویی که پایه قوی نداشته و مشغله زیادی دارد کار سختی است که بتواند تمام مطالب را به تنهایی تجزیه تحلیل کند؛ بنابراین اگر فیلم آموزشی در اختیار داشته باشد قطعا تکرار و تمرین بیشتر در منزل به یادگیری بهتر آنها کمک میکند.
سید هاشمی ادامه داد: قبل از همکاری با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تمام ویدیوهای خود را در آپارات بارگذاری میکردم تا دانشجویان بتوانند از آن استفاده کنند و در بحث یادگیری عمیق هم به همین منوال است و دانشجویان به راحتی میتوانند از فضا استفاده کرده و در مقابل احساس رضایت کامل هم داشته باشند.
عضو هیئت علمی واحد یادگار امام دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به عدالت آموزشی در بحث یادگیری عمیق اظهار کرد: یادگیری عمیق از ترم جاری در ۶ استان اجرا میشود و باید در ابتدا آنرا تجربه کنیم و اگر دانشجویان در دسترسی به اینترنت مشکلی نداشته باشند و اطلاع رسانی از طرف واحدها در زمینه استفاده از سامانه کاتب برای یادگیری عمیق به درستی اعلام شود آن وقت است که میتوانیم بگوییم عدالت آموزشی برای همه یکسان است.
** دانشجویان اگر اهل مطالعه باشند از یادگیری عمیق هم رضایت دارند
سید هاشمی بیان کرد: دانشجویان اگر اهل مطالعه باشند از یادگیری عمیق هم رضایت خواهند داشت و اگر اهل بهانه آوردن باشند ممکن است از این سامانه اعلام رضایت نکنند، در صورتی که استفاده از سامانه کاتب و یادگیری عمیق به شدت خوب است و باید حتما استفاده شود، البته در مقابل هم برخی استادان تمام سرفصلها را پوشش نمیدهند و به همین صورت دانشجویان با مشکل مواجه میشوند.
عضو هیئت علمی واحد یادگار امام دانشگاه آزاد اسلامی گفت: درس ریاضی دو را در یادگیری عمیق تدریس میکنم و در طول ۱۶ واحد آموزش ۱۱ جلسه آموزش مفید داریم و ۵ جلسه باقی مانده جزو تعطیلات رسمی است که برخی استادان به صورتی تدریس میکنند که آن ۵ جلسه را جبران کنند و برخی استادان دیگر به همان ۱۱ جلسه کفایت میکنند که این موضوع به ضرر دانشجوست، در یادگیری عمیق با چنین مشکلاتی مواجه نیستیم و محتوای آموزشی در اختیار همه به صورت یکسان قرار میگیرد و دانشجویان اجبار به مطالعه دروس میشوند.
به گزارش آنا، اخیرا معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با راهاندازی سامانه کاتب تلاش میکند که دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به محتوای یکسان و باکیفیت دسترسی داشته باشند.
قاسم شجاع
انتهای پیام/