صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۴ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
با حضور مسئولان؛

جشنواره‌ «آیین‌های سرزمین من» در سمای آباده گشایش یافت

جشنواره‌ «آیین‌های سرزمین من» با حضور مدیران، معلمان مدارس سما و جمعی از دانش‌آموزان در مجتمع آموزشی سمای شهرستان آباده گشایش یافت.
کد خبر : 836261

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از آباده، جشنواره‌ «آیین‌های سرزمین من» با حضور مجاهد امیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده، معاونان، مدیران، معلمان مدارس سما و جمعی از دانش‌آموزان  در مجتمع آموزشی سمای شهرستان آباده گشایش یافت.

مجاهد امیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده در حاشیه این جشنواره گفت: هدف از برپایی این جشنواره، نشان دادن آداب و رسوم و فرهنگ کهن ایران‌زمین به نسل امروز و دانش‌آموزان است تا از این طریق با تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران آشنا شوند.

وی اضافه کرد: از این طریق می‌توان سنت‌های اصیل ایرانیان را به نمایش گذاشت، امیدوارم بتوانیم یاران باوفای حضرت ولی‌عصر (عج) باشیم و با همین نیت به مردم خدمت کنیم که بزرگ‌ترین عبادت خدمت به مردم است.

مدیر مجتمع آموزشی سمای آباده و معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی آباده هم بیان کرد: در این جشنواره غرفه‌هایی از صنایع دستی از جمله گیوه، ملکی و منبت، نان سنتی و غذا‌های محلی، بازی‌های بومی محلی، نماکاشی روی چوب و شیشه، عروسک بافی و آداب و رسوم ایل قشقایی به نمایش گذاشته شد.

امید قناعتی افزود: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی هرچه بهتر آداب و رسوم منطقه است و دانش‌آموزان با برپایی این جشنواره از این فرصت به خوبی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر