صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۳ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
به منظور تولید انبوه؛

تجاری‌سازی محصولات با برنامه‌ریزی هوشمند ممکن شد

محصولات جدید برای رسیدن به تولید انبوه نیازمند تجاری‌سازی با برنامه‌ریزی هوشمندانه هستند.
کد خبر : 836001

به گزارش خبرنگار گروه خانه خلاق خبرگزاری آنا، تجاری‌سازی محصولات در واقع مرحله نهایی فرآیند توسعه است. تجاری‌سازی محصول از زمان معرفی نمونه اولیه تا تولید انبوه به فاز‌های متفاوت تقسیم می‌شود. در این خصوص باید روش‌ها، حجم‌های تولید، کانال‌های توزیع، تکنیک‌های بازاریابی، الزامات فروش و پشتیبانی مشتری بررسی شود. تجاری‌سازی، استراتژی خاص خود را دارد و نمی‌توان تنها با راه‌اندازی نمونه‌های اولیه به بهترین‌ها امیدوار بود. برای بهبود روند کار باید برنامه‌ریزی ساختاریافته وجود داشته باشد و همچنین طرح تولید محصولات در یک محیط کنترل‌شده اجرا شود.

**استراتژی کم‌تر در تجاری‌سازی محصول با نزدیکی به هسته تجاری

محصول تولیدشده باید با تجارت اصلی هماهنگی لازم را داشته باشد و توسعه‌دهندگان باید یک بیانیه کلی درباره محصول، مزایای استفاده از محصول و استراتژی قیمت‌گذاری به کاربران ارائه دهند. محصولی که عرضه شده، باید با هسته تجاری همسو شود و این امر می‌تواند برخی از جهت‌های استراتژیک موردنیاز را برای طرح تجاری‌سازی تعیین کند. محصولات عرضه‌شده هر چقدر به هسته اصلی نزدیک‌تر باشد، استراتژی‌های جدید کمتری نیاز است، زیرا بسیاری از زیرساخت‌ها قابلیت استفاده مجدد دارند. اگر محصول از هسته تجاری دورتر باشد، راه‌اندازی زیرساخت‌ها نیاز به کار بیشتری دارد.

متخصصان هنگام نگاه کردن به محصول با توجه به طرح تجاری‌سازی به چندین مورد خاص همچون نقاط قوت و شایستگی‌های تجاری شناخته‌شده، ارتباط با هسته و اقتصاد مشترک می‌پردازند. شناسایی بازار و مشتریان هدف از راه‌های دیگر تجاری‌سازی محصول است. از بازاریابی آزمایشی انجام‌شده در مرحله قبل، باید یک بازار هدف اولیه و مشخصات مشتری داشته باشید که قبلا در برنامه استراتژیک شناسایی شده است. اکنون زمان آن فرارسیده که عملیات را افزایش و شروع به سرمایه‌گذاری کنیم. بخش مهمی از طرح تجاری و تجاری‌سازی طرح کسب وکار و پیش‌بینی است.

انتهای پیام/۳۰۰۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر