صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۴۲ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با آنا:

سامانه «کاتب» عدالت آموزشی را برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی محقق می‌کند

عضو هیئت علمی واحد خمینی شهر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سامانه «کاتب» با ارائه محتوای یکسان به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی عدالت آموزشی را محقق می‌کند.
کد خبر : 835989

سید احسان میرصادقی عضو هیئت علمی واحد خمینی شهر دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا درباره یادگیری عمیق و لزوم توسعه آموزش مجازی گفت: توسعه آموزش مجازی بستگی به نوع رشته‌ای دارد که آموزش داده می‌شود. دروس تئوری پتانسیل بیشتری برای آموزش مجازی دارند و در دروس عملی می‌توان روش ترکیبی مجازی و حضوری را در پیش گرفت.

میر صادقی درباره عدالت آموزشی با ایجاد یادگیری عمیق در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عدالت آموزشی به شرطی که محتوای آموزشی با شرایط یکسان در اختیار تمام دانشجویان قرار بگیرد افزایش می‌یابد و دانشجویان می‌توانند به راحتی با تلفن همراه و هر نوع وسیله الکترونیکی دیگر از آموزش مجازی حتی در مکان‌های دور افتاده و محروم محل زندگی خود استفاده کنند. 

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: سامانه‌های آموزشی مجازی در دانشگاه‌ها مطلوب است، اما در آموزش و پرورش ضعیف هستند و دانش آموزان نمی‌توانند به صورت آنلاین از آن‌ها استفاده کنند و اگر شرایط سامانه‌های مجازی و بحث اینترنت به شکل یکسانی توزیع شوند عدالت آموزشی بر سیستم‌های آموزشی تاثیر گذار می‌شوند. 

میر صادقی با اشاره به ارزیابی اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی راستای یادگیری عمیق اظهار کرد: دانشگاه آزاد  اسلامی در زمینه یادگیری عمیق به خوبی عمل کرده است و در دروران کرونا مثلا واحد خمین شهر دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به خرید سرور‌هایی برای سامانه دانا کرد که تحت سیستم آموزش مجازی LMS بود و توانستیم در این زمینه رشد خوبی در جهت ارائه خدمت به دانشجویان داشته باشیم و با این روش کلاس‌ها در زمان مقرر برگزار شدند.

اخیرا معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با راه‌اندازی سامانه کاتب تلاش می‌کند که دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به محتوای یکسان و باکیفیت دسترسی داشته باشند. در این مسیر میرصادقی درس مهندسی مکانیک را به صورت مجازی در سامانه کاتب به دانشجویان آموزش می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر