صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۰ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
آنچه امروز شاهد هستیم؛

تاثیر فزاینده صنایع فرهنگی و خلاق در توسعه کسب‌وکار

فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای تولید، ارتقا و تجاری‌سازی کالاها انجام می‌شود.
کد خبر : 835669

به گزارش خبرنگار گروه خانه خلاق خبرگزاری آنا، فرهنگ، پیوند بنیادی جوامع و اساس خلق انسان محسوب می‌شود. اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۷، فرهنگ را به عنوان بلوک‌های سازنده آینده اروپا به رسمیت شناخت. سازمان شهر‌ها و دولت‌های محلی خواستار این بودند تا فرهنگ را به عنوان رکن اصلی و چهارم در مدل توسعه پایدار جهانی بگنجانند، زیرا سه بعد رشد اقتصادی، اجتماعی و تعادل محیطی به‌تنهایی نمی‌تواند پیچیدگی کسب‌وکار را در جامعه معاصر منعکس کند؛ بنابراین سیاست‌گذاران و همکاران برای توسعه محلی یک پایگاه قوی برای بخش فرهنگی ایجاد کردند.

**اقتصاد خلاق؛ روند ارتقای هویت و برندسازی فرهنگی

تعدادی از کشور‌ها از دهه 1990، مفهوم ملت خلاق را پذیرفته و برخی از کشور‌ها مانند استرالیا و نیوزلند شروع به تعیین ملت‌های خلاق کرده‌اند. امروزه روند ارتقای هویت و برندسازی فرهنگی، اقتصاد خلاق نامیده می‌شود. اقتصاد خلاق، تغییراتی با تحولات عظیم است. اقتصاد خلاق در جامعه پیشرفته موجب رشد اقتصادی و اجتماعی می‌شود و ناشی از فعالیت‌های خالق ذهن و پردازش فکر است.

** حرکت روبه جلوی اقتصاد توسط فعالیت‌های فرهنگی در صنایع خلاق

فناوری اطلاعات و ارتباطات، شکل‌های جدیدی از تولید، توزیع، مصرف کالا‌ها وخدمات فرهنگی هستند؛ بنابراین اقتصاددانان در غرب و به‌طور فزاینده‌ای در کشور‌های مفسران سیاسی و کارشناسان شهری به ارتباط اقتصاد و فرهنگ اشاره کردند. فرهنگ و خلاقیت یکی از عناصر کلیدی اقتصاد‌ شهری روبه‌رشد است. اقتصاد خلاق به عنوان نشانگر شهر‌ها و کشور‌های موفق دیده می‌شود. در سطح اروپا، ادبیات توسعه‌یافته‌ای وجود دارد که با شواهد فرهنگی مطابقت دارد. فعالیت‌های فرهنگی، به‌ویژه صنایع خلاق می‌تواند اقتصاد را در سطح کشورها، به حرکت درآورد.

**تبدیل فرهنگ‌سازی اقتصاد در عصرحاضر به یک دارایی کلیدی

اقتصاد خلاق به‌طور فزاینده‌ای به نوآوری منجر شده و نوآوری نیز به یک کلید برای توسعه کسب‌وکار تبدیل می‌شود. نوآوری، به عنوان سیستمی که قادر به فرارفتن از اشکال سنتی است، شناخته می‌شود. فناوری به همراه تحقیق و توسعه به فعالیت چندرشته‌ای و فرابخشی تبدیل می‌شود. آنچه امروز شاهد آن هستیم، فرهنگی‌سازی اقتصاد است. به بیان دیگر فرهنگ به یک دارایی کلیدی تبدیل می‌شود. درواقع خالقان و مبتکران در صنایع فرهنگی و خلاق برای توسعه کسب‌کار، بیشترین بهره را از فناوری می‌برند.

انتهای پیام/۳۰۰۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر