صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۲ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
چالش‌های کسب‌وکار (۳)؛

رشد هزینه‌های هنگفت دانش‌بنیان‌ها با مقیاس‌پذیری تدریجی می‌شود

مقیاس‌پذیری شرکت‌ها با افزایش درآمد بدون متحمل شدن هزینه‌های قابل توجه، به دست می‌آید.
کد خبر : 835618

به گزارش خبرنگار گروه خانه خلاق خبرگزاری آنا، چندین ایده متنوع در دنیای تجارت مدرن وجود دارد که از رشد موضوع مهمتری هستند. بازار سهام شرکت‌های بزرگ براساس نرخ رشد سه‌ماهه ارزیابی و شکست آن‌ها در رشد فاجعه بزرگی محسوب می‌شود. شرکت‌های نوپا مانند استارت‌آپ‌ها نیاز به یک تثبیت قوی در مقیاس دارند. در ادامه اشاره خواهیم کرد که چگونه یک کسب وکار می‌تواند رشد تصاعدی داشته باشد. استارت‌آپ‌های جوان ابتدا باید محصولی بسازند، سپس باید نسبت به ایجاد هویت برند قوی و همچنین بازار اقدام کنند و در نهایت می‌توانند با یک برندینگ قوی به رشد تصاعدی شرکت فکر کنند.

برندینگ قوی موجب می‌شود تا هویت برند در ذهن‌ها ماندگار شود. همچنین اعتبار نام تجاری شرکت‌های دانش‌بنیان را در بازار افزایش می‌دهد. ایجاد رشد تصاعدی چالش‌های زیادی به همراه دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

**استفاده از بازاریابی ایمیلی برای تولید انبوه

شرکت‌های دانش‌بنیان با اضافه کردن منابع جدید مانند سرمایه، افراد یا فناوری می‌توانند درآمد خود را به‌خوبی افزایش دهند و این یک تعریف از رشد است. در مقابل مقیاس‌بندی زمانی رخ می‌دهد که درآمد بدون افزایش قابل توجهی از هزینه‌ها در منابع افزایش یابد. فرآیند‌های مقیاس‌پذیری بدون تلاش اضافی و به‌طور انبوه انجام می‌شود. اگر یک ایمیل برای ۱۰ نفر یا یک میلیون نفر ارسال شود، تلاش فرد اساسا یکسان است. به همین دلیل شرکت‌ها از بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنند. نتیجه حضور در تجارت، افزایش درآمد است. همچنین می‌تواند به جنبه‌های دیگر شرکت‌های درحال رشد مانند تعداد کارمندان، دفاتر و مشتریان اشاره کرد. بزرگترین مشکل برای حفظ رشد مداوم، نیازمندی منابع زیاد است.

**رشد مالی زیان‌های هنگفتی به همراه دارد

رشد مالی نیز زمانی انجام می‌شود که شرکت، زیان‌های بیشتری متحمل شود. برای مثال یک آژانس تبلیغاتی را در نظر بگیرید که در حال حاضر پنج مشتری دارد، اما در شرف پذیرش پنج مشتری دیگر است. پذیرش بیشتر در فروش محصولات تاثیرات شگفت‌انگیزی دارد و می‌تواند درآمد بیشتری برای شرکت به ارمغان بیاورد، اما بدون استخدام افراد مازاد، احتمال شکست بیشتر است.

شرکت‌هایی با خدمات حرفه‌ای مانند آژانس تبلیغاتی با این نوع از مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند. پذیرش مشتریان بیشتر منجر به استخدام افراد بیشتری می‌شود، اما در مقابل افزایش درآمد را نیز به همراه دارد. از این رو، بنیان‌گذاران مدرن به دلیل هزینه‌های هنگفت مرتبط با رشد، از مقیاس‌پذیری برای شرکت‌ها استفاده می‌کنند. تفاوت کلیدی مقیاس‌پذیری با رشد این است که با افزایش درآمد بدون متحمل شدن هزینه‌های قابل توجه به دست می‌آید. در مقیاس‌پذیری مشتریان و درآمد به صورت تصاعدی افزایش می‌یابند، درحالی‌که هزینه‌ها به صورت تدریجی زیاد می‌شود. متاسفانه هنوز مسیر مشخصی برای مقیاس‌بندی موفقیت‌آمیز وجود ندارد و چالش‌های زیادی دراین خصوص همچنان باقیست.

انتهای پیام/۳۰۰۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر