صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۹ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
سرپرست ستاد آب، اقلیم و محیط زیست مطرح کرد؛

استفاده از فناوری‌های نوین برای بهره‌گیری از آب‌های نامتعارف کشور

در نشستی مشترک میان ستاد توسعه فناوری‌های آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و استانداری یزد بر حل مسایل آبی با کمک فناوری‌های نوین تاکید شد.
کد خبر : 835542

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، در این نشست که با حضور محمد همت سرپرست ستاد توسعه فناوری‌های آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی و معاونان استانداری و مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد برگزار شد؛ امضای «تفاهم‌نامه همکاری مشترک اجرای پروژه مطالعات و حفاری‌های اکتشافی» بین ستاد توسعه فناوری‌های آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی و استانداری یزد مورد تاکید قرار گرفت.

در راستای تحقق سند راهبردی ستاد توسعه فناوری‌های آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برای حل مسائل واقعی مردم از طریق بکارگیری فناوری‌های نوین آبی و بهره‌گیری از آب‌های نامتعارف و منابع نوین آبی، به زودی تفاهم‌نامه همکاری مشترک اجرای پروژه مطالعات و حفاری‌های اکتشافی بین این ستاد و استانداری یزد منعقد می‌شود.

**حل مسایل آبی استان یزد

همت در این جلسه با اعلام آمادگی ستاد برای همکاری‌های گسترده، موثر و همه‌جانبه با دستگاه‌های ذیربط برای حل مشکلات و چالش‌های آبی استان‌های تحت تنش آبی کشور به ویژه استان یزد، گفت: این آمادگی را داریم تا با تکیه بر توسعه فناوری‌ها و تبادل دانش و تجربه و با به کارگیری همه ظرفیت‌های موجود ستاد آب، اقلیم و محیط زیست به رفع مشکلات اقدام کنیم.

وی افزود: در همین راستا مقرر شد تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد آب و استانداری یزد در روز‌های آتی آماده و امضا شود.

سرپرست ستاد آب، اقلیم و محیط زیست همچنین با اشاره به شرایط اقلیمی، آب و هوایی و وضعیت منابع آبی سطحی و زیرزمینی استان یزد، بر توجه ویژه به حل مسائل آبی این استان و مشارکت و همراهی مردم و مسئولان در این مسیر تاکید کرد. البته مردم استان یزد با فهم درست از ارزش آب، الگوی مصرفی صحیحی دارند.

این جلسه پیرامون تأکیدات استاندار استان یزد مبنی بر شناسایی و اکتشاف آب‌های ژرف به منظور بهره‍‌مندی و کمک به حل مسائل آبی این استان، برگزار و درباره نقش، اهمیت، مراحل اجرا و نحوه به کارگیری فناوری‌های نوین در مطالعه، اکتشاف و حفاری چاه‌های آب ژرف در بر طرف کردن چالش‌های آبی استان یزد؛ بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر