صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۵ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
امام جمعه شهرستان ممسنی:

دستان پرقدرت جوانان در زوایای نظام اسلامی مشهود است

آیت‌الله حسین شاکری‌فر جوان ایرانی را منشاء شور، شعور، وفاداری و ولایت دانست و عنوان کرد که امروز دستان پرقدرت جوانان در تمام زوایای نظام اسلامی مشخص و مشهود است.
کد خبر : 835388

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ممسنی، همزمان با میلاد باسعادت حضرت علی اکبرعلیه السلام و روز جوان و در آستانه نیمه شعبان و میلاد یگانه منجی عالم بشریت، ویژه برنامه فرهنگی اعیاد شعبانیه با همکاری بخش فرهنگی، بسیج دانشجویی و کانون مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی با حضور امام جمعه، هیئت رئیسه و کارکنان و دانشجویان این واحد دانشگاهی و رؤسای دانشگاه‌های ممسنی برگزار شد.

آیت الله حسین شاکری‌فر امام جمعه شهرستان ممسنی در این مراسم، درباره فرهنگ انتظار و وظیفه مردم و امت اسلامی در عصر غیبت امام زمان (عج)، و ویژگی‌های شخصیتی این امام همام برای حاضران سخن گفت و جوان ایرانی را منشاء شور، شعور، وفاداری و ولایت دانست.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی با بیان اینکه امروز دستان پرقدرت جوانان در تمام زوایای نظام اسلامی مشخص و مشهود است با بیان ویژگی‌های حضرت علی اکبر (ع)، علل نامگذاری این روز را به عنوان روز جوان برای مدعوین تشریح کرد.

حجت‌الاسلام سبدرضا شمس‌الدینی رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد ممسنی هم در این مراسم، مناسبت‌های مذهبی را بهترین فرصت برای شناخت وظیفه و راه عنوان و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مواردی که باید از سبک زندگی ائمه طاهرین علیهم السلام مورد توجه قرار دهیم، حق‌گویی، حق‌طلبی و حقیقت‌خواهی است که در این مسیر ابتدا باید در شناسایی حق کوشید و سپس تلاش کرد حق را ازمسیر صحیح خود بیان و مطالبه کرد.

شمس‌الدینی، اعیاد شعبانیه را فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ انتظار دانست و افزود: در این ایام باید سیره عملی و راه و رسم اهل بیت (ع) را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
وی، یکی از ویژگی‌های بارز حضرت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امام سجاد (ع) را عبودیت و بندگی عنوان کرد و گفت: هدف از خلقت انسان‌ها نیز عبودیت و بندگی بوده و این ویژگی بارز در امامان وجود داشته است.

ویژه برنامه فرهنگی اعیاد شعبانیه در واحد ممسنی با اجرای کلیپی از مقام معظم رهبری، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، مسابقه ویژه دانشجویان و اجرای نمایش ادامه یافت و در پایان از دانشجویان فعال فرهنگی این واحد دانشگاهی و دیگر دانشگاه‌های شهرستان ممسنی با لوح سپاس تجلیل شد و مراسم با مولودی خوانی اسماعیل بیرونی مداح اهل بیت (ع) خاتمه یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر