صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۹ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی:

ورود جدی دستگاه قضایی به سوء‌استفاده ۱۱۶ میلیون دلاری تعدادی از صرافی‌های پیرانشهر

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: با بررسی‌های انجام شده بالغ بر ۱۱۶ میلیون دلار توسط تعدادی از صرافی‌ها با سوء استفاده از مدارک شناسایی افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی اخذ و بخشی از آن به خارج از کشور منتقل شده است.
کد خبر : 835150

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری‌آنا، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه بررسی پرونده‌های خاص و مهم حوزه قضایی پیرانشهر ضمن  تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: پیرانشهر یکی از شهر‌های خاص با شرایط ویژه مرزی است. گمرک تمرچین و شرایط بازرگانی برون مرزی و اقتصادی خاصی که در این شهرستان است نیازمند نگاه‌های ویژه و توجه خاص مسئولین است.

وی ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده بالغ بر ۱۱۶ میلیون دلارتوسط تعدادی از صرافی‌ها با سو استفاده از مدارک شناسایی افراد تحت پوسش نهاد‌های حمایتی اخذ و بخشی از آن به خارج از کشور منتقل شده که موضوع توسط اداره‌کل اطلاعات و مجموعه قضایی استان در قالب پرونده کیفری مهم و ویژه در دست بررسی بوده و تعدادی از متهمان شناسایی و دستگیر شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی تاکید کرد: باید در این منطقه مسائل امنیتی خصوصاً در بحث ورود و خروج کالا و تامین امنیت بازرگانان مدنظر باشد چرا که هر چه قدر مبادلات تجاری و اقتصادی با خارج از کشور بیشتر باشد، یقیناً موجب رشد و شکوفایی اقتصادی استان و کشور خواهد بود.

عتباتی در پایان از نیرو‌های عمل کننده و تامین کننده امنیت خواست با دقت و توان بالا موضوعات و مباحث و پرونده‌های این حوزه را پیگیر باشند تا اجازه سوء استفاده و تجاوز از مقررات را به تعدادی افراد سود جو ندهند.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه به بیان مطالبی فراخور موضوع جلسه پرداخت و در ادامه موضوعات و مباحث مرتبط با پرونده‌های مهم حوزه قضایی پیرانشهر مورد بحث و تبادل نظر حاضرین قرار گرفت و جلسه با اتخاذ تصمیمات و مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر