صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۶ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
داوطلبان آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با آنا مطرح کردند

ظرفیت تحصیلات تکمیلی را افزایش دهید اگر نگران خروج سرمایه‌های کشور هستید

خبر گزاری آنا: افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی مهم‌ترین خواسته افرادی بود که امروز به عنوان داوطلب تحصیل در دوره‌های دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی، کنکور دادند.
کد خبر : 835

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی (PHD) سال 1394 در دو نوبت صبح و عصر روز جمعه مورخ 10/11/93 برگزار شد. این آزمون با شرکت110 هزار داوطلب در حوزه های امتحانی تهران و مراکز استان‌ها برگزار شد که این رقابت داوطلبین در 215 رشته امتحانی بود و طبق آمار بدست آمده 63 درصد داوطلبان مرد و 37 درصد زن بودند.


ملاک قبولی در آزمون دکتری دانشگاه آزاد 75 درصد نمره آزمون و 25 درصد مصاحبه تخصصی بود و پیرترین داوطلب زن 80 ساله از رشت و جوانترین داوطلب مرد 21 ساله از تهران بود.


با اتمام آزمون مصاحبه ای را با چند تن از شرکت کنندگان داشتیم و نظرات آنها درباره آزمون جویا شدیم.


مهرداد نجفی فوق لیسانس مدیریت بازرگانی با اشاره به اینکه به عقیده بنده هر انداره دانش و آگاهی در جامعه رواج پیدا کند موجب رشد آن جامعه خواهد شد اظهار داشت: مطرح کردن موضوعاتی مانند بازار کار بعد از فارغ التحصیلی یک مسئله کاملا حاشیهای است. اگر طرز فکر افراد مبنای علمی داشته باشد و معلومات خود را بر پایه یافته های جهانی قرار بدهند قطعا جامعه حرکت رو به رشدی خواهد داشت.


وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا این طرز فکر در جامعه بیشتر نمایان گردد. آزمون امروز به طور کل خوب بود و سوالات دو درس مدیریت استراتژیک و بازار یابی الکترونیک با کارشناسی علمی و دقیق طرح شده بود.


این داوطلب آزمون دکتری با اشاره به اینکه شکستن سکوت هنگام خروج داوطلبین تصریح کرد: مشکلی که با آن مواجه بودیم اطلاع رسانی هر 20 دقیقه اعلام می شد که تمرکز داوطلبین را به هم می زد اما از نظر پذیرایی هیچ گونه مشکلی نداشتیم و از مسئولین امر تشکر می کنم.


محسن کرمی، کارشناس ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه کیش با اشاره به مشکل داوطلبین شهرستان، اظهار داشت: در مجموع آزمون با استاندارد های لازم پیش رفت اما چون بنده مدرک خود را از دانشگاه بین المللی کیش گرفتم با سوالات آشنایی کامل نداشتم اما کسانی که فارغ التحصیل دانشگاه علوم تحقیقات بودند چون اساتیدشان طراح سوالات بودند به آزمون آشنایی بیشتری داشتند.


این داوطلب آزمون دکتری با اشاره به اینکه اگر منابع دکتری هم مانند دوران دبیرستان مشخص باشد این آزمون با استاندارد مشخصی برگزار خواهد شد تاکید کرد: در حال حاضر اساتید کتاب خود را تدریس می کنند بنابراین داوطلبین فارغ التحصیل دانشگاه علوم تحقیقات از آزمون راضی بودند زیرا اساتید آنها سوالات را طراحی کردند و با سولات آشنا بودند.








یک داوطلب: دوستانم در صورتی که در این آزمون قبول نشوند به دانشگاه های خارج کشور می روند؛متاسفانه خیلی از سرمایه های کشور در دانشگاه های خارج از کشور هزینه می شود در صورتی که دانشگاه آزاد این ظرفیت را دارد که دانشجویان بیشتری را پرورش دهد.

وی با اشاره به اینکه بنده افزایش تحصیلات تکمیلی را یک نیاز اساسی برای جامعه می دانم، خاطر نشان کرد: زمانی که تعداد متقاضی زیاد است دانشگاه باید آزمون را حذف کند چرا که در دانشگاه های خارج از کشور نیز همین گونه است و هر شخصی بر اساس توان و هدفی که دارد ادامه تحصیل دهد.


این داوطلب آزمون دکتری با اشاره به اینکه دوستان بنده در صورتی که در این آزمون قبول نشوند به دانشگاه های خارج کشور می روند، تصریح کرد: متاسفانه خیلی از سرمایه های کشور در دانشگاه های خارج از کشور هزینه می شود در صورتی که دانشگاه آزاد این ظرفیت را دارد که دانشجویان بیشتری را پرورش دهد.


وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد باید در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون پذیرش دانشجو داشته باشد، تاکید کرد: بنده به شخصه خواستار افزایش تحصیلات تکمیلی هستم چرا که بنده مدرک کارشناسی خود را گرایش استراتژیک خواندم اما متاسفانه چون در مقطع دکتری این گرایش وجود نداشت مجبور شدم در این آزمون مدیریت بازرگانی را انتخاب کنم.


اکبر لشکری، کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی نیز با اشاره به اهمیت افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی، افزود: این افزایش تحصیلات تکمیلی می تواند محکی برای کسانی که خود را بسنجند و سکوی پرتابی برای آنها باشد و با توجه به سخت گیری هایی که در کنکور ملی می شود این حرکتی برای بالا بردن سطح دانش و آگاهی افراد خواهد شد.


این دواطلب آزمون دکتری با اشاره به اینکه دانشگاه باید دانشجویان را به خوبی پرورش دهد در پایان خاطر نشانکرد: این افزایش آگاهی برای جامعه و مملکت مفید است و نقش افراد را در بالا بردن اهداف حاکمیت پر رنگ خواهد کرد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر