صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۰ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
آنا از رقابت واردکننده‌ها گزارش می‌دهد؛

خیز ۳ واردکننده برای گرفتن سانگ‌یانگِ ورشکسته

شرکت کره‌ای سانگ‌یانگ علی‌رغم ورشکستگی، اما به دلیل داشتن طرفداران زیاد در ایران، می‌تواند بازار خوبی برای کنسرسیوم اروپاییِ خریدارِ جدیدِ این شرکت داشته باشد.
کد خبر : 834308

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری آنا پس از کش و قوس های فراوان و ثابت شدن این امر که واردات خودرو حتی کار کرده به نفع مردم و صنعت خودرو سازی است مجوز واردات صادر شد.

این درحالی بود که برخی از شرکت ها و افرادی که قبلا نمایندگی یا عامل فروش برندهای خارجی بودند به خاطر قانون یک شبه ممنوعیت واردات، ورشکسته یا در زندان هستند یا با ضرر هنگفت توانستند از این سونامی جان سالم به در برند.

با وجود تحریم ها گرفتن نمایندگی رسمی تقریبا امری محال است اما مذاکرات در حال انجام است.

برند سانگ یانگ کره جنوبی که تا چند سال پیش رامک خودرو نماینده آن بود خط مونتاژ خود را در شهرک صنعتی ساوه راه اندازی کرد اما با وجود حاشیه ها، همایون نسب مالک این مجموعه تصمیم گرفت شرکت نورا موتور پارس را با ترکیب مدیران جدید با مدیریت عامل سلمانزاده تاسیس کند.

اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم این شرکت به رغم پلمب شدن ۳ ماهه توسط شاکیان و حاشیه های فراوان عملکرد خوبی داشته و سلمانزاده به خوبی توانست با مدیریت بحران این حاشیه ها را پشت سر بگذراند و حتی به سود دهی برسد به طوری‌که شرکت ویسمن خودرو نیز که به صورت تخصصی در فروش خودروهای کار کرده محصولات سانگ یانگ فعالیت می‌کند تأسیس شد.

با وجود آنکه سانگ یانگ اعلام ورشکستگی کرده و قرار است کنسرسیومی متشکل از شرکت های اروپایی و استرالیایی آنرا خریداری کنند اما در بازار چینی زده ایران طرفدار زیادی دارد.

بر همین اساس دو شرکت پرشیا خودرو و گروه بهمن نیز مذاکرات خود را با این شرکت برای گرفتن عاملیت فروش آغاز کرده اند.

حال با وجود فعالیت نورا موتور پارس آیا این شرکت ها با یکدیگر ادغام می شوند یا تقسیم بازار می کنند، مشخص نیست.

خبرگزاری آنا در تلاش است که به صورت مستقیم با مدیران سانگ یانگ مصاحبه کند و سیاست های آنها را در قبال این شرکت و نحوه کارکرد در ایران جویا شود.

اما چیزی که مشخص است به زودی در خیابان ها خودروهای برند سانگ یانگ اعم از مونتاژ داخل و وارداتی پر رنگ تر خواهند بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر