صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۰ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
ثبت شدن رکورد یک ایرانی در کتاب گینس

قهرمانی: مسئولان ما را تنها نگذارند/ سختی زیادی کشیدم تا این رکورد ثبت شود

یک ایرانی توانست رکورد جدیدی را به نام خود در کتاب گینس به ثبت برساند.
کد خبر : 834259

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، رحیم قهرمانی توانست حدود چند ماه پیش رکورد دوی یک مایل دویدن با طناب را بشکند. این رکورد در سال ۲۰۱۵ توسط یک ورزشکار هلندی زده شد و تاکنون چند نفر اقدام به زدن این رکورد کرده بودند که موفق نشدند و پس از کش و قوس‌های فروان در نهایت این رکورد در کتاب گینس برای او به ثبت رسید تا افتخار بزرگی برای ایران به حساب بیاید. 

رحیم قهرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره این اتفاق اظهار داشت: خداراشکر رکورد قبلی یک مایل دویدن با طناب در اختیار ورزشکار هلندی بود که من توانستم در سال جاری آن را بکشنم و حدود چند ماه هم طول کشید تا این رکورد مورد تایید دوستان در کتاب گینس قرار بگیرد. خیلی خوشحالم از اینکه توانستم این رکورد ارزشمند را به نام ایران به ثبت برسانم.

وی افزود: اگر چه ثبت کارهای گینس دشوار است آن هم به واسطه مشکلاتی که که سایر کشورها با ما دارند اما هر چه بود با دوندگی و مکاتبات زیادی توانستم این کار غیر ممکن را به ممکن برسانم. هادی رضایی مسئول کمیته ثبت رکورد ایران هم در این مسیر هم پا و هم سو با من قدم برداشت تا هر چه زودتر این موانع سختی که در مسیرم ایجاد شده بود از بین ببرد. 

قهرمانی ادامه داد: اگر ما می‌خواستیم این رکورد در یک کشور دیگری به ثبت می رساندیم حداقل حدود 10 هزار دلار هزینه داشت اما با کمترین هزینه توانستیم در کشور خودمان این رکورد را به ثبت برسانیم. برای آینده هم فکرهای خوبی در سر دارم که امیدوارم مسئولان پس از این اتفاق بزرگ یکسری امکانات حداقلی در اختیارم بگذارند تا بتوانم بیش از پیش رکوردهای زیادی را به ثبت برسانم.

انتهای پیام/

برچسب ها: دوومیدانی
ارسال نظر