صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۴۸ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
نماینده مجلس در گفت‌وگو با آنا:

موسسات کنکوری داوطلبان را در انتخاب رشته گمراه می‌کنند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تبلیغ سازمان‌های آموزشی کنکور تصور دانش آموزان را در انتخاب رشته با اشتباه رو به رو کرده است. 
کد خبر : 834056

اقبال شاکری عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر و نماینده مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا درباره وضعیت نامساعد اشتغال رشته‌های مهندسی گفت: تصور عمومی فضای روانی درآمدزایی برخی رشته‌ها مانند تجربی به خصوص رشته‌های پزشکی باعث شده تا تعداد داوطلبان رشته‌های ریاضی کاهش یابد. 

وی افزود: سازمان‌های آموزشی تبلیغ کننده برای برگزاری دوره‌های شرکت در کنکور باعث تشدید هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های پردرآمد می‌شوند و تصور آن‌ها را با اشتباه رو به رو می‌کنند. 

شاکری با بیان اینکه تصور می‌شود در پزشکی فارغ التحصیلان به صورت انفرادی و خوداتکا می‌تواند درآمدزایی سنگین داشته باشد، تاکید کرد: در مابقی رشته‌ها هم تصور می‌شود که دانش آموختگان در سازمان‌ها و ارگان‌ها نمی‌توانند جذب شوند و تمام این موارد باعث شده تا دانشجویان مهندسی فکر کنند اشتغال آن‌ها نسبت به سایر رشته‌ها با مشکل مواجه شده است و همچنین فکر می‌کنند که باید برای جذب در ارگان‌ها زمان بگذرد تا بتوانند رزومه جمع آوری کنند و سپس به شغل مورد نظر دست بایند که در حال حاضر چنین اتفاق روانی در جامعه حاکم است. 

نماینده مجلس اضافه کرد: تمام این موارد باعث شده تا اشتیاق به سمت پزشکی زیاد شود و آمار جذب داوطلبان ریاضی کاهش یابد. 

عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر گفت: پیچیدگی رشته‌های ریاضی و مهندسی نسبت به پزشکی بالاتر است. در پزشکی حجم کار زیاد است و باید اطلاعات ریز با جزئیات حفظ شوند، البته اخیرا فناوری‌های کنار پزشکی اضافه شده اند، ولی در مهندسی باید درس‌های پیچیده با فرمول‌های سخت یاد گرفته شوند؛ بنابراین چنین تصوری که مهندسی اشتغال ندارد قابل قبول نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر