صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۷ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
رئیس شورای فرهنگی دانشگاه آزاد مازندران عنوان کرد؛

تربیت همراه با توسعه علمی ۲ بُعد اصلی کارکرد دانشگاه آزاد

ایمان خنکدار، ۲ بُعد اصلی کارکرد دانشگاه آزاد اسلامی را تربیت همراه با توجه به توسعه علمی عنوان کرد.
کد خبر : 833538

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از ساری، نشست تبیین نقش دانشگاه در تعلیم و تربیت اجتماعی با حضور مدیران گروه و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد.

رئیس شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در این نشست با اشاره به نقش دانشگاه در تعلیم و تربیت اجتماعی اظهار کرد: چالش‌های جدیدی در تعلیم و تربیت اجتماعی وجود دارد که می‌توان به تحولات اقتصادی اجتماعی فناورانه در شرایط پس از پاندمی کرونا و جدید بودن فضای دانشگاه برای اکثر دانشجویانی که اکنون در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و از بین رفتن پیوستگی در انتقال فرهنگ زیست دانشگاهی اشاره کرد.

ایمان خنکدار، دو بُعد اصلی کارکرد دانشگاه را تربیت همراه با توجه به توسعه علمی دانست و ادامه داد: توجه به ابعاد اخلاقی هویتی و معنوی دانشجویان در کنار بُعد تخصصی علمی می‌تواند نقش محوری و الگو در تربیت اجتماعی و ارتقای ابعاد اخلاقی معنوی و هویتی باشد.

وی، نخستین محیط مشترک آموزشی را تعمیق مهارت‌های فرهنگی و اجتماعی برای یک جامعه سالم و متعالی در دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: رعایت شئونات رفتاری محیطی و آراستگی تمام کنشگران در محیط علمی بخشی از آموزش‌ها و تربیت اجتماعی در کنار دیگر آموزش‌ها برای ورود به صحنه واقعی اجتماع است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری اقدامات معرفتی و تشویقی با نقش‌آفرینی مؤثر مبتنی بر ابزار محبت و علاقه به رشد دانشجویان را تقدم دانست و توضیح د اد: در راستای احساس مسئولیت همگانی و نقش‌آفرینی دانشگاهیان در آراستگی و شئونات رفتاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع الگو‌های رفتاری صحیح در محیط مشترک و مسابقات علمی و فرهنگی اردو‌ها جلسات پرسش و پاسخ کرسی‌های آزاداندیشی با استفاده از ظرفیت دروس معارف اسلامی به‌خصوص دانش خانواده و آیین زندگی درواحد‌ها باید برگزارشود تا با هدف پاسداشت قوانین و تضمین آزادی‌های مشروع همگانی فرد و جامعه اقدام لازم برای رعایت مفاد مندرج در آیین نامه آراستگی مورد توجه قرار گیرد.

خنکدار، تشکیل کارگروه آراستگی و شئون رفتاری در دانشگاه را اقدام عملی خلّاقانه و مؤثر دانست و گفت: استفاده از دانش و روش‌های اقناع‌سازی تحصیلی برای دانشجویان و استفاده از متخصصان ذی فن نیرو‌ها و کارکنان آگاه توانمند و شایسته در سازندگی رشد و شکوفایی و تربیت اجتماعی در محیط دانشگاه می‌تواند مؤثر باشد.

وی، رسالت دانشگاهیان را پایبندی بر اصول و ارزش‌های اسلامی دانست و افزود: نظم رفتاری به‌عنوان اصلی‌ترین عامل موفقیت در عرصه اجتماعی با بهره‌گیری از فضای آموزشی پژوهشی و فرهنگی دانشگاه و پرهیز از اقدامات بازدارنده به‌عنوان نقش محوری در تعلیم و تربیت در سازندگی رشد و شکوفایی و آراستگی و جملات رفتاری دانشگاهی مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر