صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۷ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
در گزارش آنا بخوانید؛

مروری بر ۲۳ سال فعالیت علمی دانشگاه آزاد در سقز

دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان سقز با ۶۶ رشته تحصیلی و کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز و مدرن امکان تحصیل دانشجویان را در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های مختلف فراهم کرده است.
کد خبر : 833522

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از سقز، چهارم اسفند ۱۳۷۸ نهال دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان سقز استان کردستان غرس شد و سیزدهم مهر ۱۳۷۹ پروژه عمرانی ساختمان اداری و آموزشی این دانشگاه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

واحد دانشگاهی سقز ابتدا با سه رشته؛ کار‌های عمومی ساختمان، حسابداری و آموزش ابتدایی در مقطع کاردانی با پذیرش ۱۳۲ دانشجو پی‌ریزی شد و از مهر ۱۳۷۹ فعالیت آموزشی خود را به صورت یک مرکز تحت سرپرستی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج رسماً آغاز کرد و با تبدیل شدن به واحد دانشگاهی مستقل در سال ۱۳۸۵ رشد کیفی و کمی این دانشگاه سرعت یافت.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز پس از آن تاریخ با وجود کاستی‌ها و مشکلات فراوان در زمینه‌های مختلف، سازندگی و شکوفایی خود را آغاز کرد و اکنون با تلاش کارکنان مجموعه، این زحمات به بار نشسته و واحد سقز با ۶۶ رشته کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی ارشد بزرگ‌ترین دانشگاه شهرستان و چهارمین مرکز دانشگاهی در استان کردستان است.

واحد سقز با راه‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد در ۷ رشته توانسته است دغدغه بسیاری از دانشجویان را در تحصیلات تکمیلی در شهر سقز و سایر شهر‌های همجوار از میان بردارد.

واحد دانشگاهی سقز اکنون دارای ۱۶ هزار متر مربع فضای عمرانی شامل ۱۰۵۶۸ متر مربع فضای آموزشی و ۲۲۰۰ متر مربع فضای پژوهشی با کاربری مرکز رشد، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز و مدرن است.

واحد سقز با ۳۵۰۰ متر فضای ورزشی شامل سالن ورزشی چند منظوره، چمن مصنوعی و سالن بدنسازی و دایر بودن و مرکز خدمات مشاوره دانشجویی گامی بزرگ در جهت ارائه خدمات رفاهی برای دانشجویان گرامی برداشته است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز با راه‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد در ۷ رشته توانسته است دغدغه بسیاری از دانشجویان را در تحصیلات تکمیلی در شهر سقز و سایر شهر‌های همجوار از میان بردارد.

واحد دانشگاهی سقز با وجود بیش از ۶۶ رشته تحصیلی فعال، کتابخانه مرکزی با بیش از ۲۲ هزار عنوان کتاب، ۶ کارگاه و ۹ آزمایشگاه مجهز و مدرن و ... امکان تحصیل برای دانشجویان در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های مختلف را فراهم کرده است و علاقه‌مندان می‌توانند در این سه مقطع بدون هیچ دغدغه‌ای ادامه تحصیل دهند.


مرکز رشد واحد‌های فناور واحد سقز هم در راستای حمایت مالی، علمی و مشاوره‌ای از ایده‌های کارآفرین بدون محدودیت در اختیار دانشجویان و سایر افراد خلاق و صاحب ایده در استان و شهرستان سقز ایجاد شده است.

تلاش مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی سقز در راستای ایجاد مکانی علمی، پژوهشی و فرهنگی به منظور توانمندسازی دانشجویان برای تبدیل به افرادی کارآفرین بوده و رشد تعالی این دانشگاه در راستای تبدیل به دانشگاهی نسل سوم و کارآفرین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر