صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۷ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

پنجمین جشنواره توت فرنگی در استان گلستان

پنجمین جشنواره توت فرنگی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی در روستای شفیع آباد بخش فندرسک استان گلستان برگزار شد.
کد خبر : 83317

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان، همزمان با فصل برداشت توت فرنگی در اراضی کشاوری استان گلستان، پنجمین جشنواره توت فرنگی در روستای شفیع‌آباد رامیان برگزار شد و ٣٥ غرفه انواع خوارکی‌ها با توت‌فرنگی و غذاهای محلی در این جشنواره در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.


در این جشنواره بیش از ٥ هزار نفر از مردم سراسر استان و استان‌های همجوار در این جشنواره شرکت کردند.


توت فرنگی از محصولاتی است که در پاییز کشت و در فصل بهار برداشت می‌شود و این محصول در برخی استان‌ها از جمله گلستان تولید می‌شود.


در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از غذاهای محلی توت فرنگی به نمایش گذاشته شد.


حسن صادقلو استاندار گلستان گفت: جشنواره توت فرنگی باید به عنوان میراث معنوی ثبت ملی شود و بعنوان برندی برای شناساندن محصول توت فرنگی این روستا و شهرستان باشد.


وی اظهار کرد: باید در امر تولید تلاش کنیم و بتوانیم با اسکان در راستای گردشگری این منطقه را رونق دهیم.


مدیر کل میراث فرهنگی گلستان در این راستا با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره ها در توسعه صنعت گردشگری گفت: برگزاری جشنواره های بومی و محلی در شهرستان ها و روستاهای استان، ضمن جذب گردشگران خارجی و داخلی، زمینه های حفظ واحیای سنت ها وآداب وآیین های بومی و محلی را فراهم می آورد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان نیز گفت:3 هزار هکتار از اراضی شهرستان رامیان به کشت گوجه و 800 هکتار به کشت توت فرنگی از ارقام خارجی کاموراسا، کوین الیزا، سلوا اختصاص دارد که در بخش توت فرنگی رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.


رجبلو افزود: از این میزان تولید ٦ درصد تولید توت فرنگی به خارج از استان گلستان ارسال می شود.


وی اظهار داشت: معرفی محصولات سنتی توت فرنگی و نمایش صنایع دستی و جاذبه های طبیعی بخش فندرسک از بخش‌های جذاب این جشنواره برای نمایش توانمندی کشاورزان گلستانی بود.


مدیر جهادکشاورزی شهرستان رامیان گفت: استان گلستان پس از استان کردستان دومین تولیدکننده توت فرنگی در کشور است و شهرستان رامیان نخستین تولیدکننده توت فرنگی در استان گلستان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر