صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
در جمع خبرنگاران

وزیر کشور: گشت امنیتی اخلاقی فقط در حوزه عفاف و حجاب نیست/ سوءقصد به میرمحمود موسوی را پیگیری می‌کنیم

وزیر کشور با بیان اینکه طرح گشت امنیت اخلاقی فقط معطوف به حوزه عفاف و حجاب نیست، از به بحث گذاشته شدن این طرح در شورای اجتماعی تامین امنیت خبر داد.
کد خبر : 83268

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در حاشیه بیست و یکمین همایش سراسری فرماندهان و مسئولان ناجا که در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص سازوکار گشت امنیت اخلاقی توضیح داد: موضوع آن‌گونه که مطرح شد نبود. قرار بود در جهت تقویت نیروهای آماده و استراحتی در ساعات استراحت از آنها در حوزه گشت‌های امنیتی به منظور جلوگیری از سرقت، اخاذی، درگیری‌ها و برخی دیگر از اقدامات استفاده شود.


وی با بیان اینکه این‌گونه مطرح شد که این طرح تنها در حوزه عفاف و حجاب بوده است، اما چنین نیست، افزود: البته کسانی که مقررات را در حوزه عفاف و حجاب رعایت نکنند و به آن وقعی ننهند با آنها برخورد خواهد شد و مورد تذکر قرار می‌گیرند.


وزیر کشور با بیان اینکه چون این موضوع در حوزه امنیت اجتماعی بود و امنیت اجتماعی یک طرح بین‌بخشی است، این موضوع را قرار است در شورای تامین امنیت اجتماعی مطرح کنیم، عنوان کرد: تامین امنیت تنها برعهده نیروی انتظامی نیست. ناجا در حوزه خیابان مسئولیت دارد و در این چارچوب دستگاه‌های دیگر نیز مسئولند تا طرح اثرگذاری لازم را داشته باشد.


به گفته رحمانی‌فضلی، این طرح در حوزه اجتماعی و اخلاقی در شورای اجتماعی تامین امنیت به بحث گذاشته می‌شود.


انتقال تمام نمایشگاه‌ها به شهرآفتاب در صورت آمادگی


وی درخصوص ترافیک خیابان سئول به علت وجود نمایشگاه نفت در مرکز برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: به عنوان نیروی انتظامی و وزارت کشور از وجود اماکنی که موجب افزایش ترافیک می‌شوند ناراضی هستیم و معتقدیم این اماکن باید منتقل شوند. امروز نمایشگاه کتاب به شهرآفتاب منتقل شده و در صورتی آمادگی تمام نمایشگاه‌ها به این مکان منتقل می‌شود.


وزیر کشور در پاسخ به سوالی درخصوص ارسال موادمخدر به وسیله منجنیق از سوی مرزها توضیح داد: این اتفاقات در گذشته نیز بوده است. نیروی انتظامی و مرزبانی به صورت مقتدرانه مرزها را رصد می‌کنند و این اتفاق در سطح وسیع رخ نداده است.


پیگیری سوء‌قصد به میرمحمود موسوی


رحمانی‌فضلی در پاسخ به سوالی مبنی‌ بر اینکه طی روزهای گذشته در شبکه‌های مجازی تصاویری از سوء‌قصد به میرمحمود موسوی، کارمند وزارت امور خارجه منتشر شده است، آیا در این خصوص گزارشی به دست شما رسیده یا خیر؟ گفت: بنده در این مورد از فرمانده ناجا سوال پرسیدم که آیا گزارشی داده شده یا خیر که ایشان گفتند گزارشی در این خصوص نبوده است. البته دستور پیگیری داده شده است. ما این‌گونه اتفاقات را در خصوص افراد مختلف داریم و برآوردهای اولیه حاکی از آن است که این اقدام خفت‌گیری و زورگیری بوده است، اما به هرحال پیگیری‌ها در حال انجام است.


مورد امنیتی ویژه‌ای در انتخابات نداشته‌ایم


وزیر کشور درخصوص مشکل امنیتی در حاشیه برگزاری مراسم انتخابات عنوان کرد: مورد امنیتی خاصی ویژه انتخابات وجود نداشته اما همیشه در مرزها اقدامات تروریستی و برنامه‌ریزی‌شده‌ای علیه ایران وجود دارد که با احاطه و رصد کامل ماموران مرزبانی و ناجا تاکنون موفقیتی حاصل نشده است. همچنین در شهرهای داخلی از جمله تهران مورد امنیتی خاصی گزارش نشده است.


ناجا مسئول اصلی ایجاد امنیت در کشور


وزیر کشور درخصوص نقش ناجا در مسیر فعالیت‌های اقتصادی توضیح داد: مسیر فعالیت‌های اقتصادی با امنیت روان می‌شود و اگر امنیت اقتصادی وجود نداشته باشد به تبع آن فعالیت اقتصادی هم وجود ندارد و مسئول اصلی اجرای امنیت در کشور نیروی انتظامی است که باید با استفاده از نیروها برای ثبات امنیت تلاش کرده تا سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نسبت به سرمایه‌گذاری در کشور اقدام کنند.


برخورد با برگزارکنندگان مراسم‌ مختلف در باغ‌ها


وی در خصوص برگزاری مراسم‌ مختلف در باغ‌ها گفت: قانون محدودیت مکانی و زمانی ندارد و هر امر خلاف شئونات و ارزش‌های اخلاقی در هر کجا که رخ دهد و در معرض عموم باشد، نیروی انتظامی با آن برخورد می‌کند. برخی از افراد سودجو نیز باغ‌های اطراف شهر را به برخی افراد دیگر اجاره می‌دهند که این موضوع موجب سلب و آسایش می‌شود؛ نیروی انتظامی نیز با این موضوع برخورد خواهد کرد.


همچنین یکی از خبرنگاران از وزیر پرسید: به نیروی انتظامی چه نمره‌ای می‌دهید که وی در پاسخ گفت: من اهل نمره دادن نیستم.


درگیری قومیتی نداریم


رحمانی‌فضلی درخصوص درگیری‌های قومیتی در برخی از شهرهای کشور اضافه کرد: درگیری قومیتی وجود ندارد و این‌گونه نیست که در محلی بین افراد درگیری به وجود بیاید و این درگیری‌ها به خاطر مسائل امنیتی باشد. اختلاف‌نظرهایی در برخی از خانواده‌ها به وجود می‌آید که در این زمینه نیروی انتظامی با همکاری قوه‌قضائیه اقدامات لازم را انجام می‌دهد.


انتهای پیام/

برچسب ها: عفاف و حجاب
ارسال نظر