صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۲ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
رئیس دانشگاه آزاد یزد عنوان کرد؛

ظرفیت دانشگاه آزاد برای تأمین نیروی کار صنعت

محمدرضا دهقانی اشکذری عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یزد دارای موقعیت استثنایی به‌عنوان نماد آموزش استان یزد است و ظرفیت خوبی برای تأمین نیروی کار صنعت در خود دارد.
کد خبر : 832132

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از یزد، محمدرضا دهقانی اشکذری در نشست کارگروه برگزاری نمایشگاه کار که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد، نماینده سازمان صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی استان و اداره کار و مدیران در سالن سردار سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه کار رویدادی است که در آن سازمان‌ها، صنایع و کارخانجات با موقعیت‌های شغلی خود حاضر شده و دانشجویان می‌توانند با مدیران جذب و استخدام صنایع و شرکت‌ها، بدون واسطه و به‌صورت رو در رو ملاقات کرده و شانس خود را برای استخدام در آن شرکت‌ها محک بزنند.

وی اضافه کرد: وظیفه ما در دانشگاه آزاد اسلامی یزد اشتغال‌آفرینی است و اکنون این دانشگاه ۱۶ هزار دانشجو و نزدیک به ۱۵۰ عضو هیئت علمی و دارای یک موقعیت استثنایی به‌عنوان نماد آموزش استان یزد به حساب می‌آید و ظرفیت خوبی برای تأمین نیروی کار صنعت در خود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با بیان اینکه دانشگاه‌هایی که خود را مسئول و مأمور اشتغال دانشجویان بدانند، کم است، ادامه داد: برگزاری نخستین نمایشگاه کار و هدایت شغلی استان در دانشگاه آزاد اسلامی یزد می‌تواند در روند کارآموزی و آشنایی شغلی برای دانشجویان مؤثر باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد هم بیان کرد در کنار اخباری که در حوزه بیکاری وجود دارد، می‌بینیم که شرکت‌ها و کارفرمایان به سختی می‌توانند نیروی کار موردنیاز خود را پیدا کنند.

محمدعلی شاه‌‌حسینی یادآور شد: استان یزد دارای سیستم آموزشی، مواد اولیه و دانشگاه‌ است، اما نیروی کار ماهر کم دارد.

وی با طرح این سؤال که چه عاملی موجب می‌شود که دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی به راحتی جذب صنعت شوند؟ گفت: یکی از دلایل آن فاصله بین دانشگاه و صنعت است، بنابراین راهکار توسعه کشور در ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه و صنعت تعریف می‌شود، امیدوارم نمایشگاه کار بتواند در زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان یزد نقش مهمی داشته باشد.

به گزارش آنا، در پایان این نشست مدیران شرکت‌ها، نماینده سازمان صمت و رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی و سایر صاحب‌نظران نظرات خود را اعلام و درباره نحوه برگزاری، تبلیغات و مکان آن تصمیم‌گیری کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر