صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۳۸ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
مقام مسئول سازمان امور مالیاتی خبر داد؛

رشد ۵۵ درصدی وصولی درآمد‌های مالیاتی در ۱۰ ماهه سال جاری

رییس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از رشد ۵۵ درصدی وصولی درآمد مالیات‌های مستقیم و کالا‌ها و خدمات در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر : 832083

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا به نقل از سازمان امور مالیاتی، مهدی موحدی اظهار داشت: در ۱۰ ماه سال جاری ۳۸۸ هزار و ۷۳۷ میلیارد تومان در بخش مالیات‌های مستقیم و کالا‌ها و خدمات وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۵۱ هزار و ۲۱۲ میلیارد تومان بود، ۵۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: در همین مدت درآمد وصولی از مالیات بر کالا‌ها و خدمات ۱۴۷ هزار و ۱۱ میلیارد تومان ثبت شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۶ درصدی را به همراه داشت.

رییس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه سهم مالیات‌های مستقیم در ۱۰ ماه امسال ۶۰ درصد رشد یافته است، گفت: این رقم در ۱۰ ماه سال جاری به ۲۴۱ هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۵۰ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان بود رشد قابل توجهی داشته است.

وی عنوان کرد: همچنین مالیات اشخاص حقوقی در همین مدت ۱۵۹ هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.

موحدی با اشاره به سهم مالیات بر درآمد‌ها تصریح کرد: این مالیات‌ها شامل مالیات حقوق کارکنان بخش عمومی و خصوصی، مالیات مشاغل، مستغلات، متفرقه درآمد و درآمد‌های حاصل از رسیدگی پرونده‌های مالیاتی مراکز درمانی مربوط به عملکرد سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ است.

رییس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور ابراز داشت: مالیات بر درآمد‌ها در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۶۷ هزار و ۶۰۶ میلیارد تومان رشد ۳۶ درصدی را به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مالیات بر ثروت یکی دیگر از پایه‌های مالیاتی است که وصولی امسال آن ۱۴ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۱ هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان بوده است رشد ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر