صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۲۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
در نشست تخصصی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی عنوان شد:

جای خالی سواد رسانه‌ای در دانشگاه‌ها

حمیدرضا کمالی؛ معاون امور راهبردی دانشکده خبر در نشست تخصصی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی گفت: «تنها 25 درصد دانشجویان این دانشگاه دارای مهارتهای مرتبط با سواد رسانه ای هستند.»
کد خبر : 83205

به گزارش گروه فرهنگی آنا، حمید رضا کمالی؛ معاون امور راهبردی دانشکده خبر در نشست تخصصی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی گفت: بر اساس نظر سنجی پیمایشی که دانشکده خبر در میان دانشجویان رشته های روابط عمومی، خبرنگاری، عکاسی، گویندگی و مترجمی خبر دانشگاه جامع علمی کاربردی انجام داده است، تنها 25 درصد دانشجویان این دانشگاه دارای مهارتهای مرتبط با سواد رسانه ای هستند.


وی افزود: با توجه به اینکه درس سواد رسانه ای یکی از دروس مصوب دانشگاه جامع علمی کاربردی در رشته ارتباطات است، احتمالا سایر دانشگاه ها هم با این مشکل مواجه هستند و درصد بسیار کمی از کل دانشجویان کشور با مهارتهای سواد رسانه ای آشنایی دارند.


عضو هیات علمی همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی خاطر نشان ساخت: علت اضافه شدن عنوان مسئولیت اجتماعی به نام همایش سواد رسانه ای، تاکید بر این موضوع است که گسترش سواد رسانه ای مسئولیت اجتماعی تمامی دانشگاه ها و مراکز علمی است و هر سال در پایان همایش نشان مسئولیت اجتماعی به اشخاص حقیقی و حقوقی دغدغه مند در این زمینه اهداء خواهد شد.


کمالی برگزاری جشنواره ماهانه سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی را در کنار همایش سالانه ضروری خواند و تاکید کرد: کمبود منابع علمی مربوط به سواد رسانه ای اولین معضل مربوط به گسترش سواد رسانه ای در کشور است اما معضل مهم دیگری که در زمینه سواد رسانه ای با آن روبرو هستیم بی توجهی به سواد رسانه ای به عنوان یک مهارت عمومی است.


معاون سابق آموزش و پژوهش دانشکده خبر با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته توسط دبیرخانه دائمی جشنواره و همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی برای افزایش مهارتهای عمومی در حوزه سواد رسانه ای تصریح کرد: امیدواریم در پایان سال اول جشنواره و همایش سواد رسانه ای، عموم مردم بتوانند جنبه های پنهان و نامرئی تبلیغات، فیلم ها و اخبار را تشخیص دهند و حداقل کار ما این خواهد بود که از ابتدای تابستان امسال به صورت ماهانه از کسانی که بتوانند این جنبه های نامریی را تشخیص دهند تقدیر کنیم.


لازم به ذکر است همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی 20 مهر ماه در تهران برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: سواد رسانه‌ای
ارسال نظر