صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۱۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
در جمع منتخبان لیست امید؛

وزیر اقتصاد: سال 94 بدترین سال اقتصادی در ایران بود

وزیر اقتصاد و دارایی دولت یازدهم گفت: در بدترین شرایط اعمال تحریم‌های اقتصادی در طول تاریخ دولت را تحویل گرفتیم و از طرفی کاهش شدید قیمت نفت نیز مزید بر این علت شد تا سال 94 از نظر اقتصادی بدترین سال برای کشور باشد.
کد خبر : 83194

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی دولت یازدهم در نشست هم‌اندیشی منتخبان فراکسیون امید خطاب به منتخبان گفت: با این آرایی که شماها به دست آورده‌اید مسئولیت‌های بسیار سنگینی بر دوش شما گذاشته خواهد شد و من امیدوارم که شما در پیشگاه خداوند و ملت عزیز ایران سربلند باشید.


وی در ادامه به شعارهای انتخاباتی کاندیداها و جریان‌های سیاسی اشاره کرد و افزود: در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی اکثر شعارهای جناح‌ها و گروه‌های سیاسی اصلی رونق اقتصادی و بهبود معیشت مردم بود، بنابراین این موضوع نشان‌دهنده اهمیت اقتصاد از دیدگاه و نگاه‌های کاندیداها و جریان‌های سیاسی به حساب می‌آید.


طیب‌نیا با اشاره به اینکه تمام هم و غم دولت تدبیر و امید رونق اقتصادی است، تاکید کرد: ما در هیات دولت تمام تلاش‌های خودمان را برای رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم به کار گرفته‌ایم و این موضوع یکی از اولویت‌های بسیار مهم دولت یازدهم به شمار می‌آید.


وزیر اقتصاد به صنعت مهم فرادستی اشاره کرد و در این‌باره گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب به دولت و سایر دستگاه‌ها اعلام و ابلاغ شده است و در این راستا رئیس‌جمهوری، هیات‌دولت و حتی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در مورد اقتصاد مقاومتی و یا رونق اقتصادی به درک مشترکی رسیده‌اند.


طیب‌نیا سال 94 را یکی از سخت‌ترین سال‌ها در تمام دوره‌های اقتصادی ایران دانست و تصریح کرد: اما ما ناامید نشدیم و تمام تلاش‌های خودمان را برای بازگشت به حالت اولیه به کار گرفتیم.


او به وضعیت دلار و ارز در بازارها اشاره کرد و در این‌باره افزود: همان‌طور که همه می‌دانند وضعیت شرایط ارزی در ایران نابسامان و آشفته بود و هر روز اتفاقات ناگوار و بدی در بازار ارز ایران به وقوع می‌پیوست.


طیب‌نیا در پایان گزارش‌هایی از عملکرد وزارت اقتصاد در دولت یازدهم درباره تقویت پول ملی، بازار ارز و دلار، کاهش تورم و تلاش برای اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی ارائه کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر