صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۵ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد؛

تربیت نسل مهدوی با آموزش ارزش‌های دینی از کودکی

دبیر دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: آموزش ارزش‌های دینی از کودکی باعث تربیت نسل اسلامی و به دنبال آن نسل مهدوی می‌شود.
کد خبر : 831715

مریم نقدی‌دورباطی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در شهرکرد با اشاره به حدیثی از رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم درباره نحوه برخورد با کودکان اظهار کرد: برای حفظ ارزش‌ها باید فرزندانی تربیت کنیم که زمینه‌ساز عصر ظهور باشند. آموزش ارزش‌های دینی از کودکی باعث تربیت نسل اسلامی و به دنبال آن نسل مهدوی می‌شود.

وی توضیح داد: عشق و ارادت به حضرت حجت(عج) از ارکان اساسی ولایتمداری است. چنانچه پدر و مادر در خانواده بتوانند این امر را در خود و فرزندانشان نهادینه کنند در مسیر ظهور و زمینه‌سازی برای این امر تأثیر بسزایی خواهند داشت.خانواده به‌عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی در روند تحول جهان، پیوسته تحت تأثیر قرار گرفته و تحولات متفاوتی را تجربه می‌کند؛ بنابراین مطالعه و بررسی این تحولات از طریق منابع دینی ضروری به نظر می‌رسد.

دبیر دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری  بیان کرد: تغییرات زیادی در دهه‌های اخیر در خانواده روی داده که هم اصل وجودی خانواده و مسئله تزلزل آن را و هم ابعاد مختلف آن مانند ارزش‌ها و باور‌های دینی را در برمی‌گیرد. اگرچه خانواده، جامعه‌ای کوچک است؛ اما اسلام برای پاک‌سازی جوامع بزرگ‌تر اهتمام زیادی به سلامت خانواده و اعضای آن داشته، چنانچه امام صادق (ع) می‌فرمایند: «والزمو بیوتکم»؛ ملازم خانه‌های خود باشید. مفهوم ملازم بودن به معنای مراقبت کامل از خانه و خانواده است.

نقدی‌دورباطی گفت: مقام معظم رهبری در سخنی در این باره می‌فرمایند: اعتقاد به قضیه مهدی و موضوع ظهور و فرج و انتظار، گنجینهٔ عظیمی است که ملت‌ها می‌توانند از آن بهره‌های فراوانی ببرند و امید و تلاش افراد برای نجات نقش عظیمی دارد. با این اوصاف می‌توان به یکی از نقاط مشترک بین دو فرهنگ مهدوی و خانواده دست یافت. خانواده مهدوی نسبت به نسل آینده و تربیت نسل مهدوی و بسترسازی و ایجاد کانون سرشار از عدالت و امنیت مسئولیت‌پذیر است.

وی اضافه کرد: جامعه مهدوی نیازمند وجود مردانی شجاع و دلاور است. به‌طور یقین تربیت چنین سربازانی از کانون تربیتی خانواده آغاز می‌شود و هرچه تقویت این باور‌ها و تعالیم دینی در خانواده عمیق‌تر و پررنگ‌تر باشد تربیت این سربازان هم آسان‌تر و پرثمرتر خواهد بود.

عضو هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد مطرح کرد: خانواده مهم‌ترین کانون تربیت و پرورش اسلامی کودکان است و محل امن برای امید‌های جامعه مهدوی، اگر به این مسئله توسط خانواده‌ها اهتمام ویژه وجود داشته باشد زمینه‌سازان ظهور در مأمن امن خانواده رشد کرده و در دولت مهدوی نقش ارزنده‌ای خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر