صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۱ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
معاون دانشگاه آزاد همدان:

دانشجویان به برنامه‌های علمی مأموریت‌گرا سوق داده می‌شوند

مسعود معینی گفت: دانشجویان به برنامه‌های علمی مأموریت‌گرا و مسئله‌محور مانند صنایع تبدیلی سوق داده می‌شوند.
کد خبر : 830984

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از همدان، مسعود معینی در کارگاه تبیین برنامه علمی صنایع تبدیلی که به همت دبیرخانه برنامه‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با حضور مدیران گروه‌های آموزشی برگزار شد، اظهار کرد: سیاست کلان دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر مأموریت‌گرا و مسئله محور بودن دانشگاه است و برای دستیابی به این هدف باید دانشجویان توسط استادان به برنامه‌های علمی ازجمله برنامه علمی صنایع تبدیلی سوق داده شوند.

وی افزود: در طرح پایش چالش‌های اساسی کشور، جامعه و صنعت به زمینه‌های قابل پژوهش در دانشگاه تبدیل می‌شود و در واقع می‌خواهیم زبان بیرون دانشگاه را به زبان درون دانشگاه تبدیل کنیم؛ چراکه زبان صنعت متفاوت از زبان آکادمیک است.

**دانشگاه باید با جهت‌دهی رسالت اصلی خود در حل چالش‌ها کمک کند

مجری برنامه علمی صنایع تبدیلی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز با اشاره به نظام پایش آزاد گفت: دانشگاه باید با جهت‌دهی رسالت اصلی خود که همان آموزش و پژوهش است با ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب، بتواند بخشی از مشکلات و موانع جامعه را برطرف و در نظام پایش آزاد هر واحد دانشگاهی یک نظام موضوعات ویژه را بر عهده داشته تا با احصای مشکلات آن حوزه به حل چالش‌ها کمک کند.

سید معین نظری اضافه کرد: اکنون در سامانه پایش ۳۱ برنامه علمی وجود دارد که برنامه هر یک از دانشگاه و واحد‌ها متفاوت بوده؛ این ۳۱ برنامه علمی، ۱۶۳ چالش دارد که ذیل آنها ۲۱ هزار و ۶۰۰ زمینه پژوهشی تدوین‌شده است.

وی توضیح داد: برای حل چالش‌ها باید رویکرد همه‌جانبه به مسئله داشت و نه تک بعدی و به همین دلیل با همکاری اعضای شورا‌های دانشی از استان‌های همدان، کرمانشاه، کردستان، خراسان رضوی و فارس در قالب سه شورای تخصصی دانشی کشاورزی، مهندسی و علوم انسانی بالغ‌بر زمینه پژوهشی تدوین شده است.

مجری برنامه علمی صنایع تبدیلی تأکید کرد: مدیران گروه‌های آموزشی حتی الامکان دانشجویان تحصیلات تکمیلی را به اخذ موضوع پایان نامه یا رساله از زمینه‌های پژوهشی برنامه علمی صنایع تبدیلی یا سایر برنامه‌های علمی هدایت کنند تا در کنار نیاز محور شدن پایان نامه‌ها و رساله‌ها، استاد راهنما و دانشجو از مزایای تشویقی برنامه‌های علمی بهره‌مند شوند.

به گزارش آنا، در پایان این کارگاه از اعضای هیات علمی و مدیران گروه‌های آموزشی نظرات تخصصی خود را نسبت به به‌روزرسانی نظام موضوعات برنامه علمی صنایع تبدیلی در راستای سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر