صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۹ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
به همت مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران؛

رویداد «ایده‌بازار سلامت» برگزار می‌شود

مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران از برگزاری رویداد ایده بازار سلامت ۳ تا ۵ اسفند خبر داد.
کد خبر : 830906

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، رویداد «ایده بازار سلامت» با تمرکز بر حوزه زخم و ترمیم بافت و ارائه خدمات سلامت در منزل در روز‌های سوم تا پنجم اسفندماه در محل پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

علیرضا عمومی مدیر مرکز منش با اشاره به بیش از ۴۰ سال سابقه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در انجام طرح‌های پژوهشی و اجرایی کشور گفت: سازمان علوم پزشکی تهران به پشتوانه سوابق خود قادر است، با فراهم کردن بستری برای افراد و تیم‌های صاحب ایده، آن‌ها را به سمت معرفی، تبلیغ و تجاری سازی محصولات خود به بخش صنعت سوق دهد.

عمومی با بیان این‌که «میزان مرگ و میر و قطع عضو بیماران مبتلا به زخم پای دیابتی رو به افزایش است» ادامه داد: انواع زخم‌ها، از جمله زخم دیابتیک، زخم بستر، زخم‌های فشاری و سوختگی سهم بسزایی در اقتصاد سلامت کشور دارند. زنگ خطر آنجاست که بدانیم افزایش سن جامعه و حرکت کشور به سمت سالمندی منجر به افزایش عوارضی مثل قطع عضو و همچنین هزینه‌های وارده بر اقتصاد کشور خواهد شد.

وی افزود: از سوی دیگر با تغییر هرم جمعیتی به سمت دوران سالمندی، تقاضا برای دریافت خدمات درمانی در منزل برای جلوگیری از برخی هزینه‌ها و کاهش ریسک پیشرفت بیماری‌ها بیشتر خواهد شد. بر این اساس تیم علمی مرکز نوآوری و شتابدهی (منش) جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران این دو حوزه را به عنوان حوزه‌هایی با پتانسیل علمی و تخصصی بالا برای ورود گروه‌های پژوهشی و مراکز درمانی کاربردی شناسایی کرده و در روز‌های سوم تا پنجم اسفندماه ۱۴۰۱ «رویداد ایده بازار سلامت» را به مدت سه روز در محل پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار خواهد کرد.

عمومی تفاوت عمده رویداد «ایده بازار سلامت» با سایر رویداد‌های مشابه را تخصصی بودن آن و لحاظ شدن بخش‌های مورد نیاز کشور دانست و گفت: با تمرکز بر رشد و تجاری‌سازی طرح‌ها و امکان تولید و جذب سرمایه‌گذار، شرکت‌های مستقر در مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران حتی می‌توانند محصولات خود را به کشور‌های دیگری نیز که پتانسیل جذب طرح‌های فناورانه را دارند، معرفی کنند.

وی با ابراز امیدواری از شناسایی ایده‌ها، محصولات، پلتفرم‌های نوین برای تسریع و تسهیل خدمت به بیماران ادامه داد: اکنون برخی اتاق‌های بازرگانی کشور‌های خارجی در ایران سازوکار حمایت از طرح‌های فناورانه و نوآورانه را فراهم آورده‌اند که فرصت مناسب و ظرفیت قابل استفاده‌ای برای تیم‌های مستقر در مراکز «نوآوری و شتابدهی»، «رشد» و «پارک‌های علم و فناوری» به شمار می‌رود.

مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در خاتمه گفت: حضور شرکت‌ها در بخش حامیان رویداد و اسپانسر‌های بزرگ در رویداد ایده بازار سلامت نویدبخش این خواهد بود که ما بعد از برگزاری این رویداد هم برنامه‌های فشرده‌ای برای حمایت و شتابدهی تیم‌های برگزیده و حتی سایر تیم‌های دارای ایده‌های جذاب با قابلیت توسعه داشته باشیم.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و یا حضور در این رویداد می‌توانند با شماره موبایل ۰۹۰۵۳۵۷۵۵۳۲ تماس بگیرند.

همچنین ثبت نام از طریق وب‌سایت manesh.jdtums.ir انجام می‌شود.

رویداد ایده بازار سلامت ۳ تا ۵ اسفند برگزار می‌شود

انتهای پیام/

ارسال نظر