صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۳ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
بعد از ۷ سال توقف؛

ساخت پل خلیج فارس حد فاصل بندرعباس تا جزیره قشم از سر گرفته شد

همزمان با دهه فجر عملیات اجرایی پل خلیج فارس با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در استان هرمزگان آغاز شد.
کد خبر : 830704

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا به نقل از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، افشار فتح الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در مراسم آغاز به ساخت پل خلیج فارس گفت: عملیات ساخت پل خلیج فارس به عنوان آرزوی دیرینه ساکنان جزیره قشم، همزمان با جشن‌های چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پس از وقفه‌ای ۷ ساله با همتی جهادی در دولت سیزدهم از سر گرفته شد.

 افزود: احداث پل خلیج فارس، اتصال بزرگترین جزیره ایران و خاورمیانه به سرزمین اصلی با اعتبار سرمایه گذاری بالغ بر ۴۶۰ میلیون یورو در دولت انقلابی و مردمی را محقق خواهد ساخت.

به گفته فتح الهی، اجرای عملیات عمرانی احداث پل خلیج فارس به عنوان یکی از چهار رکن طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت و اتکا بر چهار پروژه، بندر، پل، جاده و ریل، مسیر جدیدی را از قشم در تماس و ارتباط کریدور‌های تجاری منطقه و اتصال به شبکه راه‌های کشور ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: مکان احداث این پل از محدوده بندر لافت در جزیره قشم تا بندر پهل در سرزمین اصلی است و و طول کل پل ۳۴۳۰ متر است که ۲۵۰۰ آن بر روی دریا قرار دارد و سازه کابلی با دهانه‌های ۳۶۰ متر در وسط دریا و عرض مفید عرشه حدود ۳۲ متر از دیگر ویژگی‌های این پروژه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: راه اندازی پل خلیج فارس باعث کاهش هزینه‌های حمل و نقل حداقل به میزان ۳۰ درصد، کاهش زمان سیر کالا به میزان ۴۰ درصد، کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات به دلیل وجود شبکه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای می‌شود.

فتح الهی خاطرنشان کرد: با عنایت به نقش استراتژیک قشم و آغاز عملیات اجرایی توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بزرگراهی و پل خلیج فارس، بندر کاوه با ۹۲ کیلومتر بزرگراه و همچنین ۸۶ کیلومتر راه‌آهن به خطوط سراسری کشوری متصل شده و رینگ حمل و نقلی جزیره کامل خواهد شد.

وی افزود: پروژه عظیم پل خلیج فارس، شامل ۴ خط عبور خودرو، یک خط عبور قطار، خطوط اضطراری و پیاده راه نیز می‌باشد و براساس برنامه ریزی صورت گرفته تکمیل آن حدود ۳.۵ سال پیش بینی شده است.

براساس این گزارش، پروژه عظیم احداث پل خلیج فارس در حال حاضر دارای ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و امروز پس از وقفه‌ای ۷ ساله در دولت سیزدهم فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر