صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
زاکانی در گفتگو با آنا تشریح کرد؛

اجاره هر غرفه در پارک برای دستفروشان تهرانی چقدر است؟  

شهردار تهران با بیان نکاتی موضوع جانمایی و استقرار دستفروش‌ها در پارک‌های پایتخت را توضیح داد.  
کد خبر : 830450

گروه جامعه خبرگزاری آنا، فرزانه فراهانی ماستری: علیرضا زاکانی شهردار تهران ، اظهار کرد: ما در شهرداری تهران دستفروشی را یک شغل می‌دانیم و به یک معنایی آن را نفی نمی‌کنیم و اگر کسی هم بخواهد دستفروش بشود به ساماندهی او کمک می‌کنیم. 
 
وی اضافه کرد: هدف اصلی ما ساماندهی دستفروش‌ها است و ما در حقیقت هم برای معابر و هم برای دستفروش‌هایی که پیاده بوده و یا ماشین دارند و یا برای دستفروشان داخل مترو هستند، چهارچوب مشخصی را معین کردیم. 
 
شهردار تهران یادآور شد: هفته پیش جلسه ساماندهی دستفروشان برگزار و قرار بر این شد که سیاست گذاری که صورت گرفته را دنبال کنند که خروجی آن کمکی به همین دستفروش‌ها باشد و از طرفی هم کمکی به ساماندهی آن‌ها در شرایط مختلف باشد. 
 
زاکانی همچنین خاطرنشان کرد: از سال گذشته هم سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران حیطه بندی ۱۱۴ پارک را برای ساماندهی دستفروشان انجام داد و در هیچ یک از پارک‌ها برای جانمایی دستفروشان ما از هیچ کدام از آن‌ها اصلا اجاره‌ای دریافت نمی‌کنیم. 
 
وی تاکید کرد: در سال گذشته در منطقه ۱۹ از دستفروشان مبلغی به عنوان اجاره دریافت می‌شد که اتفاقا اجاره آنجا هم مبلغ بالایی نبود و امیدواریم با ساماندهی که صورت می‌گیرد، هم دستفروش‌ها و هم مردم در این خصوص راحت شوند. 
 
شهردار تهران در پاسخ به ساماندهی وانتی‌های دوره‌گرد و سدمعبر آن‌ها اضافه کرد: ما پروژه سد معبر را اهتمام داریم، اما تا جایی که دیگر مزاحم مردم نشوند و الان بعضی از مواقع مسیری را می‌روند که ماحصل این مسیر راه مردم را می‌بندند و جایی که راه مردم را می‌بندند دیگر خط قرمز ما است و با آن برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر