صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۲ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با آنا:

صنایع برای رفع مشکلات بیشتر به خارج از کشور چشم دارند تا دانشگاه‌ها!

رئیس دانشگاه امیر کبیر گفت: مشکل اساسی دانشگاه‌ها این است که صنعت برای رفع مشکلات جامعه به آن‌ها مراجعه نمی‌کند و چشمشان بیشتر به خارج از کشور است. 
کد خبر : 830133

حسن قدسی پور، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا درباره ارتباط صنعت با دانشگاه گفت: صنعت برای رفع مشکلات خود خیلی به دانشگاه مراجعه نمی‌کند و این معضل اساسی دانشگاه‌هاست. 

وی افزود: صنایع برای پیشبرد اهداف خود بیشتر به خارج چشم دارند تا دانشگاه که این موضوع را باید با تلاش متفق صنعت و دانشگاه حل کنیم، یعنی دانشگاه نباید مشکل را به گردن صنعت بیندازد و صنعت هم نباید مشکل را به گردن دانشگاه بیندازد، در این زمینه باید با برنامه ریزی‌های لازم اهداف خود را عملیاتی کنیم. 

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: دانشجویان و نخبگان و افرادی که دلشان برای توسعه کشور می‌سوزد باید بیشتر به علم و فناوری توجه ویژه داشته باشند.

قدسی پور اضافه کرد: مسیر توسعه علم و فناوری برای توسعه کشور بسیار راهگشاست و در این زمینه زحمت و تلاش و حوصله زیادی می‌طلبد تا بتوانیم از این راه با برنامه‌های دقیق به نتیجه هدفمند دست یابیم. 

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پایان گفت: ساختن زحمت دارد و زمانبر و هزینه بر است و برای توسعه جامعه باید به نکات مثبت بیشتر نگاه کنیم تا ارتباط صنعت و دانشگاه‌ها تقویت شود و بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر