صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۹ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
توانگر مطرح کرد؛

حکمرانی سایبری با گسترش دسترسی مردم به اینترنت مسیر می‌شود

رئیس کمیته دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال مجلس گفت: برای تحقق اهداف اقتصاد دیجیتال باید دسترسی مردم به اینترنت گسترش یابد و از این طریق می‌توان بر فضای سایبری اعمال حکمرانی کرد.
کد خبر : 829892

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، مجتبی توانگر در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های ارتباطاتی به مناسبت دهه مبارک فجر که پیش از ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: توسعه شبکه فیبر نوری مسئله‌ای است که اپراتورها باید به آن اهتمام بیشتری داشته باشند و هرچه این پروژه با سرعت بیشتری توسعه یابند در توسعه اقتصاد دیجیتال نیز سریع می‌شود.

وی افزود: قطعا آینده جهان در گرو توسعه زیرساخت‌های دیجیتال است و تنها با گسترش دسترسی مردم به اینترنت با کیفیت می‌توان در فضای سایبری حکمرانی کرد.

در ادامه این مراسم  بیژن عباسی آرند، مدیرعامل شرکت ایرانسل بیان کرد: ایرانسل از زمان شکل‌گیری بیش از ۱۰ میلیارد دلار در زمینه فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری کرده و اکنون ۶۲ مشترک فعال و بیش از ۴۳ میلیون مشترک اینترنت همکار دارد. 

وی افزود: بیش از ۲ هزار کیلومتر احداث شبکه فیبر نوری در شهرهای مختلف کشور انجام شده و به تازگی نیز ۲۰۰ کیلومتر به این ظرفیت اضافه شده است. در شبکه ارتباطات روستایی نزدیک ۱۴ میلیون نفر تحت پوشش شبکه این اپراتور هستند. ارزش سرمایه‌گذاری پروژه‌هایی که امروز افتتاح می‌شود بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال است که از جمله آن‌ها می‌توان به تکمیل فاز اول پروژه اینترنت نسل ۵ و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه توسعه خطوط فیبر نوری اشاره کرد.

مدیرعامل این اپراتور بیان کرد: هم‌اکنون ۱۱۶ سایت فعال اینترنت نسل پنجم در تهران وجود دارد و این سایت‌ها در حال ارائه خدمات به کاربران است و امروز چهارصدامین سایت اینترنت ۵G در کرمانشاه افتتاح می‌شود. 

عباسی در خصوص کاهش درآمد اپراتورها به دلیل فیلتر شدن تعدادی از پلتفرم‌های بین‌المللی گفت: کاهش درآمد و ورشکستگی اپراتورها به دلیل مسدود شدن پلتفرم‌های بین‌المللی به هیچ عنوان صحیح نیست. اگرچه ترافیک اینترنت بین‌المللی به دلیل فیلتر شدن برخی از سکوهای خارجی در چند ماه اخیر رخ داده ولی با افزایش مصرف اینترنت در ترافیک داخلی مسئله کاهش درآمد جبران شده است. مقدار کاهش درآمد اپراتورها به دلیل اعمال محدودیت در دسترسی به اینترنت بین‌الملل زیر ۱۵ درصد بوده است.


انتهای پیام/۴۱۴۴/

انتهای پیام/

برچسب ها: مجتبی توانگر
ارسال نظر