صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس:

سازمان محیط زیست از پرداخت هزینه های دادرسی تا سقف ۷۰ درصد معاف شد

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق سازمان محیط زیست از پرداخت ۷۰ درصد هزینه‌های دادرسی در بودجه سال آینده معاف شد.
کد خبر : 829850

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، سمیه رفیعی با اشاره به این که در حال حاضر یکی از مشکلات عمده سازمان محیط زیست در رسیدگی و برخورد با تخلفات زیست محیطی، نداشتن اعتبار کافی برای طرح شکایت برای تمام تخلفات زیست‌محیطی است افزود: بر اساس قانون، هزینه‌های دادرسی به تناسب جرائم زیست‌محیطی تعیین می‌شود؛ لذا در مواردی که آلوده‌کنندگان عمدتا از مجموعه‌های بزرگ صنعتی و تولیدی بوده و یا حجم آلودگی آن‌ها زیاد باشد، رقم تخلفات بالا و متعاقب آن هزینه‌های دادرسی نیز بسیار زیاد می‌شود.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: همین امر موجب می‌شود هزینه‌های اقامه شکایت بسیار سنگین و بعضا غیر قابل پرداخت شود؛ همین امر موجب شده در حال حاضر اقامه شکایت علیه بسیاری از متخلفان از قانون با وقفه مواجه شده است.

وی افزود: بر اساس بند “ف” تبصره ۸ لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، پیشنهاد شده بود که در راستای حفظ محیط زیست و حفظ انفال کشور، سازمان محیط زیست از پرداخت هزینه دادرسی دعاوی معاف شود.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: از آنجا که این بند مغایر قوانین و اسناد بالادستی تشخیص داده شد ابتدا از لایحه حذف، اما با پیگیری‌های انجام شده، سرانجام این تبصره به رای گیری مجدد رسید و بالاخره با اخذ دوم سوم آرای اعضا تلفیق، پیشنهاد معافیت ۷۰ درصدی سازمان محیط زیست از پرداخت هزینه‌های دادرسی به تصویب رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر