صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران خبر داد

زندگی 15 درصد از شهروندان کلانشهر تهران در بافت‌های فرسوده

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران در جلسه کمیته آموزش این ستاد با بیان اینکه 15 درصد از شهروندان کلانشهر تهران در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند بر ضرورت حفظ کرامت حرفه‌ای و احصاء نیازهای آموزشی ساکنان بافت‌های فرسوده در فرآیند نوسازی تأکید کرد.
کد خبر : 82971

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی تهران، عبادالله فتح اللهی در جلسه کمیتهٔ آموزش ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران که با حضور ابوالفضل رفیع، مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران و سایر اعضای این کمیته برگزار شد، اظهار کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی بافت‌های فرسوده شهری و سکونت گاه‌های غیر رسمی در سطح ملی در جلسات هیأت دولت، شورای اجتماعی کشور به ریاست رئیس جمهور محترم و در جلسه با مقام معظم رهبری (مدظله) و سران قوا که اخیراً برگزار شده است مورد بحث و بررسی قرار گرفته، فلذا مستحضر باشید که دغدغه‌ای که شما به عنوان اعضای کمیته ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران دارید، دغدغه‌ای ملی است و مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله) قرار دارد.


مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران یادآور شد: ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران به نمایندگی از حاکمیت، موضوع نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده را پیگیری و مدیریت می‌کند و ۳۲ دستگاه اجرایی مجموعهٔ مدیریت شهری را در این مهم یاری می‌کنند.


وی با اشاره به اینکه 15 درصد از شهروندان کلانشهر تهران در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند و این جمعیت به نسبت در مناطق مختلف متغییر است، تأکید کرد: انتظار و توقع من به عنوان دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران از کمیتهٔ آموزشی این است که سیاست گذاری جهت آموزش به جامعهٔ مخاطبان در بافت‌های فرسوده به نوعی نهادینه شود که این شهروندان بتوانند از پتانسیل‌ها و امتیازاتی که مدیریت شهری برایشان قرار داده است مطلع و آگاه شوند و از امکاناتی همچون سرای محلات و سایر ساختارهای شهرداری بهره‌مند گردند.


دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران همچنین بر ضرورت ساماندهی بودجهٔ آموزشی کل شهرداری تأکید و خاطرنشان کرد: شایسته است در مبحث بافت‌های فرسودهٔ شهری بتوانیم از پتانسیل بودجه‌ای آموزش درون شهرداری در راستای ارتقاء دانش شهروندان ساکن در بافت‌های فرسوده استفاده نماییم.


فتح اللهی با بیان اینکه در بافت‌های فرسوده با شهروندانی مواجه هستیم که محل سکونت خود را با حداقل امکانات کیفی تبدیل به محل کسب و کار کرده‌اند، گفت: دغدغهٔ ساکنان بافت‌های فرسوده پیش از اینکه نوسازی خانه باشد، نوسازی درآمد است چرا که آن‌ها گمان دارند با جابجایی و نوسازی مکان زندگی، موقعیت شغلیشان به خطر می‌افتد و حداقل درآمدشان با پدیده‌ای به نام نوسازی بهم ریخته می‌شود.


مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه ضمن اشاره به ضرورت و اهمیت ارتقاء توانمندی، مهارت آموزی و ساماندهی وضعیت اشتغال ساکنان بافت‌های فرسوده، بر ضرورت حفظ کرامت حرفه‌ای ساکنان این بافت‌ها در فرآیند نوسازی تأکید کرد.


دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران همچنین با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و علمی و کاربردی در تهران فعال هستند، از اعضای کمیتهٔ آموزش ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران خواست تا با بسیج این ظرفیت‌ها و همچنین بکارگیری ظرفیت‌های درون مجموعهٔ شهرداری تهران، برنامهٔ آموزشی ویژه‌ای را متناسب با نیازهای شهروندان ساکن در بافت‌های فرسوده و با همکاری دفا‌تر خدمات نوسازی مستقر در محلات طراحی و اجرا کنند.


در ادامه این جلسه ابوالفضل رفیع، مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران نیز با بیان اینکه بحث آموزش یکی از مهم‌ترین ارکان فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است، یادآور شد: از آنجایی که جامعهٔ مخاطبان ما در بافت‌های فرسوده از اقشار مختلف جنسی، سنی و تحصیلی هستند، لذا ضروری است به منظور کسب نتیجهٔ بهتر در فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی، برنامه ریزی آموزشی برای تمامی گروه‌های هدف صورت گیرد.


مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با عنوان اینکه کمیتهٔ آموزشی می‌بایست بر اساس برنامهٔ ۵ ساله شهرداری تهران، اهداف و چشم انداز خود را تبیین نماید، تصریح کرد: شایسته است یک یا دو اولویت آموزش شهروندی بر اساس تبصرهٔ ۳۷ در این کمیته تعریف شود و همچنین مفاهیم، مؤلفه‌ها، ابزارهای آموزشی و واحدهای یادگیری نیز به صورت دقیق مشخص شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر