چگونه میتوانیم صنعت تبلیغات را باز آفرینی کنیم؟
به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، مدتی است که دنیای تبلیغات مانند گذشته نمیتواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد. همچنین مخاطبان و مشتریان دیگر جذب تبلیغات نمیشوند.
در حالی که در چند سال گذشته مردم با کوچکترین تبلیغی در تلویزیون یا رادیو بسیار احساساتی میشدند و تمایل به خرید آن محصول پیدا میکردند.
هرگز در گذشته نمیتوانستیم چنین شرایطی را در آینده پیش بینی کنیم که مردم و مخاطبان فقط به فکر این باشند که چگونه میتوانند از دست تبلیغهای مزاحم خودشان را خلاص کنند.
بیشتر بدانید: طراحی بسته بندی
هر بازاریابی یا فردی که اقدام به تهیه تبلیغات میکند تصورش این است که یک تبلیغ جذاب طراحی کرده است و حتماً میتواند افراد زیادی را جذب کند.
در حالی که در واقعیت اکثر قریب به اتفاق مخاطبان تمایل دارند از دست این تبلیغهای مزاحم خلاص شوند.
حتماً خودتان نیز تجربه کرده اید که به محض اینکه در اینترنت یک ویدئو را سرچ میکنید در چند ثانیه اول آن یک ویدئوی تبلیغاتی پخش میشود و شما ثانیهها را میشمارید تا بتوانید آن را جلو بزنید و مطلب مورد نظر خود را مشاهده کنید.
پس این فکر بسیار اشتباه است که تصور کنید مخاطبان با دیدن تبلیغات شما ذوق خواهند کرد. زیرا آنها با دهها پیام و ویدئوی تبلیغاتی مواجه میشوند که ممکن است هیچ کدام از این پیامها به دردشان نخورد.
از طرفی آنها به دنبال یافتن مطالب مورد نظر خودشان هستند و این تبلیغات به عنوان مزاحم برای آنها فرض میشود.
چند سالی است که تبلیغ از طریق شبکههای اجتماعی به یکی از روشهای پر طرفدار و پر کاربرد در دنیای تبلیغات تبدیل شده است.
بیشتر بدانید: طراحی لیبل
همه ما هر روز به قدری از این شبکههای اجتماعی استفاده میکنیم که دیگر نیازی نیست بیش از این در خصوص گسترش این رسانه جدید صحبت کنیم.
دنیایی را تصور کنید که حداقل نیمی از کودکان در آن به ابزارهای ارتباط جمعی دسترسی دارند و از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند.
البته این رقم بسیار محافظه کارانه بیان شده است؛ بلکه حتی در واقعیت بسیار بیشتر از آن است؛ بنابراین به ناچار شما باید از شبکههای اجتماعی و ظرفیتهای آن برای تبلیغات استفاده کنید.
همانطور که در دنیای واقعی میتوانید خودتان را به دیگران معرفی کنید و حتی با برندهای بزرگ همکاری کنید تا بیشتر دیده شوید در دنیای مجازی و شبکههای اجتماعی نیز به همین شکل است.
شما میتوانید صفحاتی را برای خود ایجاد کنید و هر گونه اطلاعاتی که راجع به محصول یا برندتان هست را در آن قرار دهید.
همچنین میتوانید با برندهای بزرگ همکاری کنید تا بیشتر دیده شوید. البته این به این معنا نیست که شما کار راحتی در پیش دارید. حتی برای تبلیغات در شبکههای اجتماعی نیز شما باید هزینه کنید و روشهای آن را یاد بگیرید یا از افراد متخصص در آن حوزه استفاده کنید.
بیشتر بدانید: طراحی بسته بندی عسل
بنابراین قبل از اینکه اقدام به این کار کنید سعی کنید روشهای آن را بیاموزید تا بودجه و فرصت خود را بیهوده از دست ندهید.
همیشه در طراحی تبلیغات این نکته را گوشزده کرده ایم که تا میتوانید تبلیغات را ساده طراحی کنید. این یک فکر اشتباه است که طراحی ساده نمیتواند توجه مخاطبان را جلب کند؛ زیرا حقیقت این است که یک طراحی ساده، ولی در عین حال جذاب، بیشتر از طرحهای دیگر میتواند توجه و تمرکز مخاطبان را فراخواند و در عین حال بیشتر در حافظه آنها باقی بماند؛ بنابراین در شلوغ کردن صفحات بنر خود جداً خودداری کنید و از اینکه یک بنر شلوغ و شلخته داشته باشید اجتناب کنید.
هر چقدر سادهتر بتوانید بنرهای تبلیغاتی خود را طراحی کنید یک بنر منظمتر نیز خواهید داشت و جدیت و حرفهای بودن شما را بیشتر نشان خواهد داد.
از طرفی یک بنر شلوغ یا غیر ساده حواس مخاطبان را بیشتر پرت خواهد کرد، زیرا حوصله توجه کردن به آن را ندارند یا تصور میکنند از آن سردر نمیآورند؛ بنابراین منبع توجه خود را به سرعت تغییر میدهند. همچنین ساده بودن، موجب میشود هر گروهی از مخاطبان و افراد مختلف به خوبی متوجه پیام شوند.
منبع: https://tarahanebartar.com/
انتهای پیام/