صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

حداد عادل: کودکانی که با کتاب غریبه اند، در بزرگسالی هم کتابخوان نمی شوند

حدادعادل در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفت: «کتاب خوانی از سنین کودکی باید مورد آموزش قرار بگیرد زیرا کودکی که از اول با کتاب غریبه است، در بزرگسالی هم کتاب خوان خوبی نخواهد شد.»
کد خبر : 82858

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، غلامعلی حدادعادل ظهر امروز، جمعه 17 اردیبهشت ماه از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کرد.


وی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت حوزه کتاب گفت: «کتاب خوانی از سنین کودکی باید مورد آموزش قرار بگیرد زیرا کودکی که از اول با کتاب غریبه است، در بزرگسالی هم کتاب خوان خوبی نخواهد شد.»


وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران افزود: «رویداد های فرهنگی از این دست می‌تواند شمای روشنی از مشکلات حوزه فرهنگ به مسئولان فرهنگی کشور بدهد.»


خدادعادل همچنین درباره برخی اظهارات درباره نویسندگان داخلی و ضعف آثار تالیفی اظهار دکرد: «هر کسی آزاد است اظهارنظر کند اما چطور ممکن است درِ رحمتِ خدا بر ادبیات ما بسته شده باشد و نویسندگان ما هیچ اثر جدیدی ارائه ندهند؟ لابد باید فقط به آثار خارجی اکتفا کنیم. من خودم هیچ‌وقت حرف ناامیدکننده نمی‌زنم.»


رئیس بنیاد سعدی همچنین درباره فعالیت‌های این بنیاد در خارج از کشور گفت: «بنیاد سعدی فعالیت‌های خوبی در روسیه دارد و حتی بخش زبان و ادبیات فارسی به واسطه این بنیاد در روسیه دایر است. از شش ماه قبل نیز می‌دانستیم که روسیه میهمان ویژه فرهنگی و رایزن فرهنگی است و اقدامات لازم را در این خصوص انجام دادیم. باید اذعان داشت همکاری ایران و روسیه در حوزه زبان در سطح مطلوبی است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر